Na hoeveel energiedrankjes, netjes verspreid over de hele dag, zul je 's avonds niet meer kunnen slapen

Toegevoegd na 31 minuten:
Als volwassene, die zelden energiedranken drinkt maar wel veel koffie :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Ik dronk de hele dag energie drink verspreid over de dag, en kon wel slapen, niet 's avonds, wel snachts rond 12 uur lekker voor de tv hangen.

Het is ook per persoon heeel verschillend, sommige mensen zijn er heel gevoelig voor en sommige mensen juist weer niet. Heeft onder andere te maken met hoe snel jouw lichaam bepaalde stoffen verwerkt, opneemt, afvoert. Hoe snel je stofwisseling is. Ook met hoe dik of juist dun je bent. Wat je zelf al gewend bent tot nu toe.

Daar is gewoon geen standaard voor te noemen, de een zal dat na 3 al hebben, een ander kan er gerust 10 drinken en dan nog vrolijk gaan slapen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt eraan hoe oud je bent. Op internet kom ik verschillende verhalen tegen van kinderen die 12 zijn en na 2 drankjes (netjes verspreid) al niet meer kunnen slapen.

Ben je volwassen, dan kan je na een drankje of 5 nog steeds lekker slapen.
Verder ligt het er ook aan of je vaak in een week veel energiedrankjes drinkt. Drink je iedere dag 5 drankjes zonder problemen, dan slaap je na 7 drankjes ook nog lekker.

Maar ik ga er vanuit dat de gemiddelde volwassene na 5 drankjes (verdeeld over de dag vanaf 12.00 tot 22.00) moeite kan krijgen met in slaap komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat vooral de drankjes die je ‘s avonds drinkt de doorslag zullen geven , net zoals bij sterke koffie.
Ik heb bij mezelf gemerkt dat één Red Bull (andere heb ik nog nooit gedronken) , nauwelijks effect hebben op mijn slaapgedrag.
Heb er wel eens 5 gedronken ,wanneer ik ‘s nachts verantwoordelijke moest zijn op een party….maar ‘s morgens in slaap geraken : no way….ik was pertang heel uitgeput.
Ik denk dat wanneer je er vier op een dag verspreid drinkt….het wel moet kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na heel wat zeg! maar ik zou je zeggen, energiedrank is echt slecht voor je want bijv, in 1 ne\energieblikje van 30 cent daar zit zó'n 4 kopjes koffie in en koffie is ook slecht voor je maar als je bijv. elke dag heel veel energie drank drinkt en dat een paar maanden doet kun je suikerziekte krijgen dus drink niet teveel! xx.:)