Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat koffiemelk die nog lang niet over de datum is, toch een beetje schift?

Ik heb net koffiemelk (uit van die kleine cupjes) in mijn koffie gedaan, en hoewel deze nog lang niet over de datum zijn (november 2010!!!) schift het toch een beetje in mijn koffie.
Hoe kan dit? het zijn cupjes die ik altijd gebruik en heb dit nog nooit eerder gehad. Ook bewaar ik ze in de koelkast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
14.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de koffiemelk te koud geweest. Als je het in de hete koffie gooit kan het even schiften, maar dat verbeterd zich na enige momenten. Een goede tip is, doe eerst de koffiemelk in je kopje en giet er dan de koffie op. Het zal niet schiften.( Of de koffiemelk is idd bedorven, dan helpt geen lieve moeder meer)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien zijn ze warm geweest, of geshudt? Ik had dat toen ik nog melk gebruikte ook wel eens, en als het niet veel is proefde ik het gewoon, meestal was de melk gewoon goed. Mijn ervaring is dat koffiemelk vaak een beetje schift, ook al is het niet bedorven. Bedorven melk proef je, dan is je koffie net zo zuur als gewone bedorven melk.

Toegevoegd na 56 seconden:
geschud*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedenk wel: de datum op de verpakking is een indicatie en geen absoluut gegeven. in het algemeen is die met een veilige marge gekozen, zodat de producten vaak langer goed blijven (mits de verpakking niet verbroken is) dan vermeld.
dat het product eerder bedorven zou zijn, kan alleen, als de verpakking stuk is en het product dus eerder met de buitenlucht in aanraking is gekomen.
zelf keuren door te proeven, ruiken, kijken enz is geen overbodige luxe. door alleen maar naar de datum te kijken wordt veel goed voedsel verspild.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding