Wat zijn lekkere, niet zoete, cocktails?

ik ben gek op margarita's, zuur en zout, mmmm :)
zijn er nog meer lekkere cocktails met een "bite"?

13 jaar geleden
in: Dranken
9.2K

Het beste antwoord

Hotpants;

Wrijf het glas van een tumbler in met een schijfje citroen en doop dat in zout.
Vul het glas ¾et ijsblokjes.
Vul een cocktailshaker met 45 ml. tequila,15 ml.peppermint schnapps en 15 ml. grapefruitsap en wat ijsblokjes. Shaken en zeven.

Manhattan;

Schenk 45 ml. whiskey, 20 ml. vermout en 15 ml. angostura in een mengbeker, doe er wat ijsblokjes in en roer voorzichtig. Doe in een cocktailglas en garneer met een olijf en/of citroenschilletje.

Cosmopolitan;

Schenk 45 ml. wodka,15 ml. triple sec,15 ml. cranberrysap
in een shaker en doe er wat ijsblokjes bij. Shaken, zeven in een gekoeld cocktailglas.

Sea Breeze;

Vul een longdrinkglas voor driekwart met ijsblokjes en schenk er 45 ml. wodka, 60 ml. grapefruitsap en 45 ml. cranberrysap bij. Roer alles goed en serveer.

Martini;
Schenk 75 ml. gin en 15 ml. droge vermout in een mengbeker en roer alles door elkaar met wat ijsblokjes. Garneer met olijf en/of citroenschilletje.

Gimlet;
Schenk 45 ml. gin en 15 ml. citroenbrandewijn in een mengbeker, ijsblokjes erbij en roeren. Schenk in een tumbler en garneer met een schijfje citroen.
amc
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mmmmm daar zitten echt lekkere bij lijkt me, +
amc
13 jaar geleden
Zeker weten! Ik houd nl. ook niet van zoete drankjes, krijg je zo`n dorst van! :)

Andere antwoorden (5)

er zijn er heel erg veel. Zoveel, dat iemand een complete site heeft,waar je op ingredient kan zoeken. http://www.cocktailrecepten.nl/zoeken.html

Toegevoegd na 9 minuten:
eentje dan..

Moscow Mule
Ingredients
lime 1
vodka 1 dash
ginger ale 1 dash
ice cube 1 handful
Preparation

1. Cut the lime into 8 parts, then squeeze the juice into the cocktail glass.
2. Fill up with the vodka and ginger ale, and add lots of ice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wodka Red Bull.

30 ml wodka
Red Bull
ijsblokjes

Bereidingswijze :

Doe 2 of 3 ijsblokjes in een longdrinkglas en giet daar de Wodka overheen. Aanvullen met Red Bull.

Garnering: een roerstaafje.

Tip!

Gebruik ook eens een keer rode wodka!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de eenvoudige Gin Tonic met een schijfje limoen!!

Lekker stevig en en fris. Hmm.... ik krijg er zin in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De welbekende Bacardi Mojito natuurlijk! Je kunt het wat zoeter maken door er wat meer of minder rietsuiker bij te doen of juist steviger door de hoeveelheid limoen en voor frisheid kun je varieren met de hoeveelheid munt. Kortom: een lekkere frisse zomerse mix!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja lekker, ik ben ook wel van de spice. Mijn favo heeft geen naam denk ik, maar ik mix graag Tomatensap met gin en voor de bubbels en het 'droogje' een scheutje tonic. Scheutje limoensap en een schijfje met een paraplu'tje aan 't glas en 1x maaltje-pepermolen = klaar!