Hoe lang kun je kraanwater dat je in een flesje hebt gedaan bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
12.8K

Het beste antwoord

Pas als het in aanraking komt met organisch materiaal, zoals speeksel, kunnen bacteriën ontstaan, waardoor het kan bederven. Maar een schoon flesje dat opnieuw gevuld is met kraanwater is gekoeld slechts een week houdbaar. Het beste is om elke dag het flesje opnieuw te vullen met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van zichzelf zitten er in kraanwater en het flesje zelf ook al genoeg bacteriën hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar geen schadelijke bacterieën. net als die in je speeksel als je gezond bent.

Andere antwoorden (6)

Het beste is om gewoon iedere dag vers water in het flesje te doen. Uiteraard kan het wel langer bewaard worden. Ongeveer een dag of 5 a 6. ( zuivel 3)
Wanneer je een bidon hebt kun je die gewoon blijven gebruiken maar let er wel op dat je die ook alleen gebruikt voor water en niet dan weer water en dan weer sap of ranja want dan kun je te maken krijgen met een schillem.
En wanneer je gewoon een flesje gebruikt waar eerst cola of spa in gezeten heeft en vervolgens bij gaat vullen met water dan is het aan te raden het flesje niet langer dan 3 keer te hergebruiken omdat je dan idemdito te maken krijgt met schimmel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het naast je bed staat dan 1 nacht (dat wil zeggen het kan vast wel 2 nachten maar dan neem je een vergroot risico)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee je krijgt er niets van als je water drinkt wat twee dagen staat, het is niet lekker, met dit weer helemaal niet, maar schadelijk is het niet.
Heel lang.
Denk aan de oostindie vaarders welke onderweg vaten water mee namen. Na de eerste maand begon daar leven in de komen. Toch werd dat water nog vele maanden gedronken. Gewoon water bederft niet snel in de zin dat je het niet kan drinken / er ziek van wordt. Je kan algenvorming krijgen ed. Maar de eerste weken kan je zowieso het water nog gewoon drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeeel lang, je hebt een proper recipient, je doet er gewoon pyrogeenvrij water bij, stel dat er nog een beetje speeksel aan de rand hangt met nog een deel bacteriên, dan zullen die ook niet voor problemen zorgen, want je hebt geen voedingsbodem.
Zou je suikerwater willen bewaren, dan zitten we met een andere kwestie.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kraanwater is altijd via de kraan beschikbaar, het is dus niet nodig het te bewaren. Toch( langer dan) één dag bewaren? Zet dan vers kraanwater in een schone fles of afgesloten karaf in de koelkast. Dan blijft het 2-3 dagen vers. Bewaar je het buiten de koelkast, bijv. onderweg of tijdens het sporten, ververs het water dan dagelijks.
amc
13 jaar geleden
Als het flesje schoon was en het water niet te warm of in de zon bewaard wordt, heel lang.
Als je uit het flesje drinkt zou ik het geen dagen meer bewaren.
Ik heb zelf altijd een 1,5 literfles in de buurt en soms blijft er een staan met een restje water, na een tijdje zie ik er dan wel dingetjes in zweven. Dan ga ik er maar vanuit dat het net goed meer is, of in elk geval niet meer zo goed als een nieuwe lading kraanwater in een schoongemaakte fles.