Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het verschilt per stad en per streek. In kantorenparken in het noorden verschilt de lunch niet zo erg van een Nederlandse, maar naarmate je zuidelijker komt (en er vaker vanwege de warmte een siësta wordt gehouden) is het gebruikelijker om stevig te lunchen met een glas wijn. In Venetië doen ze dat ook, heb ik gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee de Italianen drinken heus wel net als wij, als het kan een glaasje in de vrije tijd. Ik geloof dat de Fransen dit eerder doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op sommige plaatsen wel. Ik was een jaar of 12 geleden op 'n zakelijk bezoek en daar kreeg ik wel degelijk (overduidelijk behoorlijk zwanger) wijn bij de lunch aangeboden, en de rest van de aanwezigen dronk 'n lekker glaasje tussen de middag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor! Veel Italianen drinken een glaasje wijn bij de lunch. Maar voor de Italianen is de lunch dan ook hun hoofd warme maaltijd!
's Avonds eten ze nogmaals warm, maar vaak zijn dat opgewarmde restjes van de middag met wat uitbreiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja
Maar je kan Italianen niet als een soort definiëren ....de Italiaan bestaat niet.
Maar is veelal een gewoonte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit is in heel veel zuidelijke landen gebruikelijk, zoals Italie, Spanje, Frankrijk.
Daarna hebben ze siësta.
Maar hun werktijden zijn ook anders dan de onze: ze beginnen vroeger, hebben dan siësta en werken langer door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Italie drinken veel mesen echt wel wijn bij de lunch, maar zeer zeker ook in de andere zuidelijke landen. En hier tot besluit van de lunch ook nog vaak een brandy met een bica (espresso).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding