Op de flessen van spa finesse staat volgende datumgegevens vb 9/24 07, hoe moet ik dit lezen?

24 is duidelijk het jaar 2024, maar wat is de maandaanduiding, d e9 of d e7 ?

3 weken geleden
in: Dranken
VraagAntwoord66
3 weken geleden
September 2024 denk
Amadea
3 weken geleden
Gisteren was ik in een supermarkt en ben naar die flessen gegaan. Op het etiket staat dat je voor de datum op de fles moet kijken. Heb een fles van onder tot boven bestudeerd, maar kon geen datum vinden. Waar ergens zit ie dan?
rogerds
3 weken geleden
Op de "schouder& van de fles, enkel zichtbaar bij "volle daglicht"Bij coca cola op dezelfde plaats maar is meer contrast, dus leesbaarder. Nota: het gaat om flessen verkocht in België, ik weet niet of dit in Nederland hetzelfde is

Antwoorden (1)

Hi!

De datumgegevens op de flessen van Spa Finesse kunnen als volgt worden gelezen:

• 9/24 verwijst naar de houdbaarheidsdatum. Dit betekent september (de 9e maand) van het jaar 2024.
• 07 verwijst waarschijnlijk naar een productiecode of productietijd, bijvoorbeeld 07:00 uur.

Dus in jouw voorbeeld betekent “9/24 07” waarschijnlijk dat de fles houdbaar is tot september 2024 en is geproduceerd om 07:00 uur. Het zal langer houdbaar zijn dan de datum doet vermoeden, ik gok dat het vooral gebruikt wordt als garantie dat de 'prik' tot die datum nog voldoende aanwezig is o.i.d.

Gezonde groet,
Leroy
2 weken geleden