Kun je volle flesjes bier inleveren bij de statiegeldmachine?

Ik heb volle flesjes maar over datum. Kun je deze zo inleveren of eerst leeggieten?

6 maanden geleden
in: Dranken
2.7K
teusvh
6 maanden geleden
Bier over de datum kun je nog prima drinken hoor. Die datum is erg scherp gesteld, om zeker te zijn dat het bier nog goed is ook als je het onder de meest ongunstige omstandigheden bewaart.
Mogelijk / waarschijnlijk accepteert de machine in de supermarkt je flesjes wel, maar om gedoe te voorkomen zou ik ze toch eerst leeggieten. Of leegdrinken natuurlijk.
crispy
6 maanden geleden
Zou wel een leuke grap worden, je haalt een krat in de winkel en gaat daarmee statiegeld van de flessen via de statiegeldautomaat innen.
Althans, dat zou ik doen omdat bij ons de statiegeldautomaat in de winkel staat.

Antwoorden (1)

Volle flesjes lukt niet:
De fles wordt herkend door zes camera's
En dat is met de huidige apparaten niks anders. Al hebben die de lasers ingeruild voor zes camera’s rondom het inlevergat. Samen bepalen die de vorm en precieze afmeting van de fles. Tegelijkertijd wordt de fles gewogen (zo kun je geen statiegeld krijgen door de machine volle flesjes te voeren) en kan de barcode gescand worden.
fremar
6 maanden geleden