Hoeveel glazen worden er gemiddeld gedronken op een borrel? Zie uitleg.

Binnenkort geef ik een borrel in een kroegje voor ongeveer 40 a 50 man. Het is op een doordeweekse avond (donderdagavond) en duurt van 20.00 uur tot 22.30 uur. Hoeveel drankjes zouden er ongeveer gedronken worden? Leeftijden gemixt (tussen de 25-85)

(Reden vraag: ik ga betalen per consumptie. Dus ik ben bezig met een kostenraming)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.1K

Het beste antwoord

Vraag eens aan de kroeg eigenaar wat hij gemiddeld schenkt op zo'n soort borrel. Desnoods stel je een bepaald limiet in en zodra je die bereikt hebt geeft de barmedewerker je een seintje of je nog meer wilt schenken of niet.
Ik zou uit gaan van zo'n 3 á 4 drankjes per persoon.
Natuurlijk drinken sommige mensen meer maar het gaat uiteindelijk om het gemiddelde.
En sowieso, persoonlijke tip, hou het bij Bier,wijn en fris en dus geen likeurtjes en mixdrankjes.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met dit warme weer beduidend meer dan normaal. En dan vooral bier.Ik zou op zo'n 8 drankjes per persoon rekenen,als er veel dames in het gezelschap zijn, wat minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De één drinkt op een avond 1 glas cola, de ander 15 glazen bier. Ouderen drinken over het algemeen niet zo veel. Uitzonderingen heb je altijd; mijn ervaring is dat de meeste mensen die een feest, zoals je beschrijft, geven en daarna de rekening zien het bijna altijd mee vinden vallen. Iemand opperde het al eerder; spreek een limiet af, dan weet je waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga uit van 5 glazen p.p. r gaat altijd een gedeelte eerder weg. dan kan de rest weer wat meer drinken.