waarom worden drankjes in een restaurant/ cafe uit een flesje altijd maar half ingeschonken?

Als je bijvoorbeeld cola besteld en dat komt uit een flesje, wordt je glas altijd half ingeschonken. Nooit helemaal vol of helemaal niet. Gewoon halfvol. Waarom niet gewoon niet of helemaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Ik heb trouwens liever dat ze het glas niet inschenken. Dat kan ik zelf ook wel.

Het beste antwoord

Je moet dat zien als een soort service.
In het dorps cafeetje waar ik vroeger kwam, maakte de barvrouw altijd netjes je pakje sigaretten open als je die kocht, ik vond dat altijd leuk overkomen.
Een glas helemaal vol schenken gaat meestal niet, door de prik loopt het glas dan net over en moet er even gewacht worden, ja en dat is nou net weer iets teveel gevraagt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou wel van die gedachte. Daar doe ik het voor!

Andere antwoorden (6)

Omdat de koolzuur beter aanwezig blijft in het flesje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het niet netjes is om een glas helemaal vol te schenken. Bovendien, dit hebben andere GV-ers vóór mij ook al geschreven, blijft koolzuur in het flesje beter bewaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevoeging op de rest van de antwoorden:

als je een longdrink vult met ijs en daarna cola, dan kan niet heel de inhoud in het glas worden geschonken. als je hem zo vol mogelijk inschenkt houd je nog een klein restje over in het flesje. en dit staat niet netjes. daarom staat het beter dat om het glas niet helemaal vol te gooien maar meer in evenwicht te houden met de inhoud die over blijft in het flesje. plus dit geeft de illusie dat de gast twee glazen cola uit zo'n flesje kan halen ipv. een glas en een klein beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat toch leuk?
Daarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dan meeer lijkt te krijgen. Eerst wat in je glas zit en dan nog wat in je flesje zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo dom zijn klanten toch niet ? :)
Nee, dit doen ze omdat jij hierdoor "verplicht" bent om te kopen. Als je flesje nog vol zut en na een kwartier zeg jij; nee ik hoef hem niet meer".