Van hoeveel glazen van 0,5% ben je aangeschoten?

Goedeavond allemaal,

Wij doen elk jaar mee aan dry januari, en daarom hebben we vanmiddag een flesje alcoholvrije wijn gehaald, atans... dat dachten we. Thuis keken we nog een keertje goed en kwamen tot de ontdekking dat hier geen 0, maar 0,5% alcohol in zit.

Nu vroegen wij ons af, van hoeveel wijn glazen van 0,5% zou je aangeschoten raken? Of niet meer deel mogen nemen in het verkeer?

Het flesje laten we overigens staan tot februari.

een jaar geleden
in: Dranken
2.2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Of je man of vrouw bent, je leeftijd en gezondheidstoestand. Bij medicijngebruik kan je soms minder hebben.
https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a23317424/6-dingen-waardoor-jij-sneller-dronken-wordt/

Antwoorden (1)

Voor wijn en bier geldt: de vermelding 'alcoholvrij' is in feite hetzelfde als 'alcoholarm'. 'Alcoholvrij' betekent: een alcoholpercentage van ten hoogste 0,5%.
Daar word je niet dronken van. Je kunt het onbeperkt drinken als je aan het verkeer gaat deelnemen.
een jaar geleden