Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het zijn dat SPA blauw gewoon kraanwater is?

Ik heb eerst een slok uit de fles genomen daarna uit de kraan proef totaal geen vershil

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
20K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat bij blind proeven de meeste mensen geen verschil proeven. Zelf proef ik geen verschil tussen kraanwater en Sourcy Blauw. Maar dat kan ook komen doordat het kraanwater in mijn regio uit precies dezelfde bron komt als Sourcy... ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet hetzelfden. Maar het kraanwater in Nederland is zo schoon dat er zeer weinig verschil is met spa blauw. Er is ook geen enkele reden in Nederland om water uit de fles te drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, Spa blauw komt weldegelijk uit een bron. Dat je geen verschil proeft wil zeggen dat de waterkwaliteit in Nederland erg hoog is. Wat let je om voortaan uit de kraan te drinken ipv uit een fles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spa Blauw wordt in de Belgische Ardennen uit de grond gepompt. Veel kraanwater in Nederland wordt ergens anders uit de grond gepompt en is van net zo goede kwaliteit als het water uit de fles. Het is dus niet zo raar dat je geen verschil proeft.

Bar Le Duc bronwater is jarenlang in Baarle Hertog uit de grond gepompt, uit hetzelfde watervoerende pakket waar wij de achtertuin mee besproeiden. Het is maar net wat een gek er voor geven wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mensen vinden gekoeld water lekkerder dan water uit de kraan. Daarnaast denken veel mensen dat water uit een fles zuiverder is dan standaard water uit een kraan. Natuurlijk proeven we blind het verschil niet. Een fles Spa in de koelkast doet het bij gasten beter dan een glas water uit de kraan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Spa is mineraalwater. Dit betekent dat het uit een komt uit een door de overheid erkende onderaardse bron komt en van nature mineralen, sporen en andere bestanddelen bevat. Mineraalwater wordt aan de bron gebotteld.

Spa blauw (=Spa reine) is een natuurlijk mineraalwater dat in de Hoge Venen, een natuurgebied in de Belgische Ardennen, uit ondergrondse bronnen gewonnen wordt. Door de bijzondere bodem en een natuurlijk filteringproces van jaren heeft Spa Reine een unieke, zuivere en constante samenstelling. Spa Reine is zeer laag gemineraliseerd. Daardoor is het zelfs geschikt voor de bereiding van babyvoeding zonder het te koken. Het is ook zeer geschikt voor een zoutarm dieet.
Spa Reine. Zuiverheid die voor je zorgt.


Dat je weinig verschil merkt met het kraanwater komt omdat Nederland een goede kwaliteit drinkwater heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is weldegelijk hetzelfde als het kraanwater alleen komt het niet uit dezelfde bron.
in nederland is het water zo schoon en lekker dat je geen verschil proeft.
als ik jou was zou ik voortaan water uit de kraan drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen proeven het verschil wel. Vooral als je keelpijn hebt kun je voelen dat Spa blauw "zachter" in de keel ligt dan kraanwater.
Kraanwater is wat harder maar dat is ook alles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding