Wat is een goeie oplossing als je koffie veel te bitter vindt?

Ik heb al zoveel geprobeerd om met melk of met suiker. Maar ik blijf het bitter vinden, en zou het heel graag eigenlijk willen drinken aangezien ik ook van mijn energy drink (verslaving) af wil! Iemand een ideetje?

4 jaar geleden
in: Dranken
4.7K
Pieterke
4 jaar geleden
Is de koffie iets slapper zetten een idee? En zoals bamibal al zegt zijn er verschillende brandingen.
Pieterke
4 jaar geleden
Op de verkoopsite www.dekoffiebaron.nl geven ze ook suggesties over welk merk mild van smaak is, welk sterker enz.
Amadea
4 jaar geleden
Ook heeft het invloed op welke manier de koffie is gezet en de hoeveelheid gemalen koffie die daarbij gebruikt wordt. Senseo vind ik altijd bitter, geef mij maar gewone filterkoffie met warme melk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kijk Amadea! Een persoon van mijn hart! Filterkoffie is pas echte koffie. Die kun je ook zo slap of sterk zetten als je zelf wil! Senseo en die cupjes is geen koffie...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En filterkoffie is veeeeeel goedkoper als al die dure nep varianten haha
Pieterke
4 jaar geleden
Ik zet ook altijd koffie "met de hand" en gekookte melk. Inderdaad veel lekkerder!

Antwoorden (2)

Koffie is er in verschillende brandingen. Misschien heb je een donker gebrande soort geproefd. Er zijn ook lichtgebrande soorten. Deze zijn veel milder. Tegenwoordig staat er op veel koffieverpakkingen een getal waarmee de smaak wordt aangegeven. Hoe hoger het getal, hoe intenser (en bitterder) de smaak. Je zou dus even kunnen zoeken naar een licht of mildgebrande variant.
bamibal
4 jaar geleden
Er zijn meerdere oorzaken waardoor koffie bitter kan smaken.

Temperatuur van het water (te heet), vies koffiezet apparaat (regelmatig schoonmaken), kwaliteit van het water (vers koud water) , overextractie** en de koffiebonen zelf (branding)

De oplossing voor jou kan liggen in het controleren wat er van toepassing kan zijn. Behalve de smaak van een bepaalde soort of mengsel van koffie (merk), is er meer zoals bv de hardheid en de temperatuur van het water. Heb je een nieuw koffiezet apparaat of overgenomen, check dan even wat je precies moest doen voordat je de eerste koffie kon zetten of dat je het apparaat eerst had moeten reinigen.

** Overextractie vindt plaats als er bij het zetten van koffie, teveel koffie wordt geëxtraheerd. Het resultaat is een sterk en bitter smakend kopje koffie. Zeer fijn gemalen koffie of te heet water leiden vaak tot overextractie. Kan ook optreden als de waterdruk te hoog is of het koffiemaalsel te stevig is samengeperst. (bron)