Waar zijn die lipjes aan de buitenkant van een pakje frisdrank voor bedoeld?

Mij zeggen ze altijd dat het bedoeld is voor kinderen om beter het pakje vast te houden ofzo, maar dat is toch onhandiger?

6 jaar geleden
in: Dranken
3.7K
Amadea
6 jaar geleden
Zo is dat kartonnetje in elkaar gevouwen. Als je bij een leeg pakje de lipjes los haalt kun je het weer helemaal plat vouwen.

Het beste antwoord

De lipjes zijn bedoeld / gemaakt om het pakje in elkaar te vouwen. Als je het pakje koopt, zitten ze vastgeplakt aan het pakje, zodat het pakje mooi rechthoekig blijft en er zoveel mogelijk pakjes in een doos passen. Veel ouders van jonge kinderen trekken de lipjes (of 'oortjes' los en laten hun kind het pakje daaraan vasthouden, om te voorkomen dat het kind in het pakje knijpt en het drinken er via het rietje uit spuit. Bijkomend voordeel is dat het kind het pakje echt met 2 handen vast moet houden en dus niet ondertussen iets anders kan doen, wat ook weer tot geknoei zou leiden. Voor oudere kinderen, die grotere handen hebben en bovendien de controle om het pakje wel vast te houden, maar er niet (te hard) in te knijpen, is het handiger om het pakje gewoon met 1 hand vast te houden.