Na een tijd geen brand bier meer te hebben gedronken, blijft dit toch een zeer aangenaam biertje

mijn vraag is eigenlijk waarom wordt het zo weining gedronken en is altijd hj hnk of glsch die de scepter slaat ?

Toegevoegd na 26 seconden:
met een hemelse nasmaak

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Welk bier er veel gedronken wordt is erg streek gebonden. Hier in ZO-Brabant is Bavaria verweg het meest gedronken bier en in Twente is dit bv Grolsch.
Rondom de Brand Brouwerij, zal er vast meer Brand bier gedronken worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Brand is een relatief kleine brouwerij. Heeft te weinig kapitaal, om horecapanden op te kopen, zoals grotere brouwerijen wel doen. Huurovereenkomst is dan in combi met leveringsovereenkomst drank.

Verder maakt Brand minder reclame dan de grote jongens.

Zo blijft Brand kleiner dan zijn grote concurrenten.

PS is wel lekker bier inderdaad.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn toch wel aardig wat Brand-cafés, hoor.
Ik vind het toch echt niet te zuipen.
En, ja, ik ben een meisje, maar ik drink graag bier en heb zo zeker mijn voorkeuren.
Het is inderdaad het verhaal van de grote mulitnationals tegen de kleinere bedrijven zoals AlphaLimaSierra zegt. Je kan je ook afvragen waarom er zo veel Coca Cola wordt verkocht in cafés.

Verder is het ook zo dat de 'populaire', veel verkochte bieren over het algemeen zoeter en 'slapper' van smaak zijn. Meer toegankelijk zodat ze meer mensen kunnen tevreden stellen. De minder bekende (meer artisanale) bieren hebben een meer uitgesproken hopsmaak (bitterder, en minder zoet). Alpha-pils bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat dat kwam omdat Alpha van slootwater werd gemaakt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Dit lekker biertje is ook duurder dan veel van zijn concurenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brand bier is gewoon in handen van Heineken. Bovendien een brouwerij die op prime-time tv reclame uit kan zenden kan nooit een klein ambachtelijk brouwerijtje zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Limburg wordt er alleen maar Brand gedronken! Mooie reclame nu toch ook?