Mag je alcohol drinken op een dag camping?

Binnenkort wil ik mijn verjaardag vieren op een dag camping (een camping waar je van zonsopgang tot zonsondergang gratis mag staan), maar ik kan nergens duidelijk regels vinden. Valt een dag camping onder een openbare plek, en mag je hier dus wel of geen alcohol drinken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meestal zal het een openbare plek zijn en
dan zal het afhankelijk zijn van de APV. Let wel dat het vieren van verjaardag niet de bedoeling van een dag camping is, je zal al snel overlast aan het veroorzaken zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet te vinden, maar zoals @Jackd ook schrijft, het is een openbare plek.
Daarvoor gelden algemene regels.
Voor zover ik weet , is een daarvan dat je geen overlast mag veroorzaken en dat met een verjaardagsfeestje met alcohol zal moeilijk worden.
playah30
6 jaar geleden
De meeste mensen zouden hier niet eens over nadenken en dit gewoon doen. Vaak heeft de gemeente gebieden rond het centrum aangegeven als alcoholvrije zones en is het op recreatiegebieden (als dagcampings) gewoon toegestaan. Mocht je dit echt zeker willen weten, zou ik even contact opnemen met de gemeente. p.s. ik zou het gewoon doen. Weet bijna zeker dat het mag.
Amadea
6 jaar geleden
Indien alle gasten tenminste 18 jaar oud zijn, en degenen die alcoholische dranken drinken niet met de auto naar die camping komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En openbare dronkenschap is sowieso verboden, dus pas daar ook mee op.

Antwoorden (1)

http://www.alphens.nl/nieuws/overig/19522,alcohol-drinken-op-straat-op-veel-plekken-verboden.html
het is afhankelijk van de gemeenteverordening en daar dus te controleren.