Van welk bier ben je na 2 glazen al in de wind? en van welke wijn ben je al na 2 glazen in de wind?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lekker uit de wind gaat zitten, heb je er geen last van :)
Ik ken de uitdrukking "ergens van in de wind zijn" trouwens niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met "in de wind zijn" bedoel ik inderdaad dronken zijn (ik rijd niet met de wagen, dus gewoon achter de pc wat ontspannen drinken, en zo vlug mogelijk dronken worden van een biertje dat zou ik eens willen...) Gordon Finest Gold scoort ook goed in het 'een beetje dronken worden' na 1 of 2 consumpties want dit is bier van 10% alc. Hebben jullie ook ervaring met dit bier? of ander?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opgelet: alle tips van biermerken of wijnmerken moeten verkrijgbaar zijn in de belgische Carrefour. Ik ga dus niet naar nederland rijden he :)

Het beste antwoord

Grand Prestige van Hertog Jan.
Kanon van Grolsch (staat in mijn herinnering
als een echt zwaar bier waarbij ik na 1 flesje
al een beetje begon te zweven :-) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Bij bier van het Kanon van Grolsch, dan ben je na twee glazen aardig op weg, zeker als je niet zoveel gewend bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het maar eens, proefondervindelijk vind je dit, hoogstpersoonlijke, gegeven wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met in de wind, bedoel je denk ik dronken?
2 glazen Grolsch Kanon helpen je al aardig op weg.

In wijn zit sowieso meer alcohol dan in een gemiddeld biertje. Van twee glazen willekeurige wijn kun je ook al flink aangeschoten raken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat verschilt van persoon tot persoon. 2 Duvels, wat bier betreft, kunnen er al aardig inhakken. Twee glazen stevige rode wijn kunnen er ook flink inslaan, afhankelijk van je conditie en wat je gegeten hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk.

Hangt er van af
- hoe oud je bent
- hoeveel je weegt
- hoe je gewend bent aan alcohol
- wat je daarvoor gegeten hebt
- of je slaap hebt of juist fit bent
- of je je blootstelt aan temperauurwisselingen
- of je man of vrouw bent
- of je medicijnen gebruikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je bent in de wind als je in de wind gaat staan.
Het is geen algemene uitdrukking voor dronken worden of zijn.
Ik bedoel dus dat de ene persoon na 2 sterke biertjes of wijntjes nog heel goed kan zijn, terwijl een ander er dronken van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België is "in de wind zijn" een algemeen aanvaarde uitdrukking dat wil zeggen dat iemand lichtdronken is. Zie ook:
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-429912.html
Welk smaakje het bier of de wijn heeft maakt niets uit. Het enige dat telt is de hoeveelheid alcohol. De rest is bijgeloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je twee Duveltjes neemt ben je aardig op weg en verder zou ik de Gouden Draak aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt Gulden Draak uit Gent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk. Eigenlijk uit Constantinopel geroofd he. ;-)
Het staat verkeerd maar 2 flesjes rocvort no 10
Help je ardig op weg en het is bier en geen kaas he ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het is nog lekker ook!
vrijwel elk biertje heeft 5% alcohol en voor wijn is dat 12%,helaas ze zijn er niet

dan moet je echt naar sterke dranken daar is het gemiddelde 35%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijn met een hoog percentage alcohol is bijvoorbeeld wijn uit Banyuls/Banjuls. Dit is bijna port, zo sterk is het.
Van bier weet ik het niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijsbok en ezelenbok. Die zitten op rond de 11 A 12%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alcohol met een rietje drinkt, kun je wel degelijk iets sneller dronken worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt heel veel Belgische bieren met een heel hoog alcoholpercentage. Metname de tripels.

Ik heb me een keer serieus verkeken op Kasteelbier. Heel lekker :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar Arcen naar het proefcafe van Hertog Jan. heen met de fiets en terug, doe maar een dag later.