Van welk bier ben je na 2 glazen al in de wind? en van welke wijn ben je al na 2 glazen in de wind?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Grand Prestige van Hertog Jan. Kanon van Grolsch (staat in mijn herinnering als een echt zwaar bier waarbij ik na 1 flesje al een beetje begon te zweven :-) )

Probeer het maar eens, proefondervindelijk vind je dit, hoogstpersoonlijke, gegeven wel uit.

Met in de wind, bedoel je denk ik dronken? 2 glazen Grolsch Kanon helpen je al aardig op weg. In wijn zit sowieso meer alcohol dan in een gemiddeld biertje. Van twee glazen willekeurige wijn kun je ook al flink aangeschoten raken.

Dat verschilt van persoon tot persoon. 2 Duvels, wat bier betreft, kunnen er al aardig inhakken. Twee glazen stevige rode wijn kunnen er ook flink inslaan, afhankelijk van je conditie en wat je gegeten hebt.

Dat is heel persoonlijk. Hangt er van af - hoe oud je bent - hoeveel je weegt - hoe je gewend bent aan alcohol - wat je daarvoor gegeten hebt - of je slaap hebt of juist fit bent - of je je blootstelt aan temperauurwisselingen - of je man of vrouw bent - of je medicijnen gebruikt. Toegevoegd na 3 minuten: Je bent in de wind als je in de wind gaat staan. Het is geen algemene uitdrukking voor dronken worden of zijn. Ik bedoel dus dat de ene persoon na 2 sterke biertjes of wijntjes nog heel goed kan zijn, terwijl een ander er dronken van wordt.

Welk smaakje het bier of de wijn heeft maakt niets uit. Het enige dat telt is de hoeveelheid alcohol. De rest is bijgeloof.

Als je twee Duveltjes neemt ben je aardig op weg en verder zou ik de Gouden Draak aanbevelen.

Het staat verkeerd maar 2 flesjes rocvort no 10 Help je ardig op weg en het is bier en geen kaas he ?

vrijwel elk biertje heeft 5% alcohol en voor wijn is dat 12%,helaas ze zijn er niet dan moet je echt naar sterke dranken daar is het gemiddelde 35%

Wijn met een hoog percentage alcohol is bijvoorbeeld wijn uit Banyuls/Banjuls. Dit is bijna port, zo sterk is het. Van bier weet ik het niet..

Als je alcohol met een rietje drinkt, kun je wel degelijk iets sneller dronken worden.

Je hebt heel veel Belgische bieren met een heel hoog alcoholpercentage. Metname de tripels. Ik heb me een keer serieus verkeken op Kasteelbier. Heel lekker :-)

Ga eens naar Arcen naar het proefcafe van Hertog Jan. heen met de fiets en terug, doe maar een dag later.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100