Wat is beter om te drinken: Frisdrank light of niet light?

Wat is beter om te drinken: Frisdrank light of niet light...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.8K

Antwoorden (10)

Drink gewone frisdrank, maar met mate.. Dan krijg je in ieder geval geen aspartaam of acesulfaam K binnen..

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is nog niet duidelijk wat die kunstmatige zoetstoffen op de lange termijn voor je gezondheid betekenen, maar grote kans dat het schadelijk is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Sorry hoor maar dit is de grootste onzin!
Uit echt wetenschappelijk onderzoek (en niet de paranoïde kwakzalverij van aspartaam.nl) is nooit schadelijkheid van aspartaam aangetoond.
Echter van suiker(s) weten we maar al te goed waar deze toe leiden: obesitas....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom zeg ik: met mate gewone frisdrank..
Als de schadelijkheid van aspartaam inderdaad een 'broodje aap' is, ben ik er ingetrapt.. ;-)
Ik dacht dat het effect op lange termijn nog niet bekend was.. ik ga er eens meer over lezen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie op internet dat de meningen (ook van wetenschappers) nogal verdeeld zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is aspartaam zéér rigoureus getest voordat het is toegelaten door de FDA, en zijn schadelijke gevolgen niet vastgesteld. En in Amerika wordt het gewoon gebruikt.
asptartaan is kanker verwekkend dus doe maar gewone

http://www.youtube.com/watch?v=rFmidEV-O3g

Toegevoegd na 2 minuten:
aspartaammmm :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die claim is sinds 1974 zéér uitgebreid onderzocht, en nooit aangetoond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar theo zeg t..... eindhoven de gekste!
Het hangt van een aantal factoren af; Ben je bijvoorbeeld diabeet, dan zul je aangewezen zijn op light-frisdrank omdat in een glas sinas al gauw 10 suikerklontjes gaan.
Mensen met bijvoorbeeld migraine of een andere vorm van hoofdpijn, mogen dus weer geen suikervervangers hebben.

Voor gezonde mensen kan met mate een normaal frisdrankje geen kwaad, wil je op de lijn letten, dan is het beter om te kiezen voor de light-variant.

Ik zelf vind -hoewel het niet goed voor m'n lijn is, de 'regular' variant altijd het best! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou voor gewoon gaan, geen asparataan wat in de light zit.
ik drink geregeld roosvice 50/50 is 50% vruchtensap en 50 % water

Toegevoegd na 53 seconden:
ik werd ziek van asparataan, dubbel zien, duizelig en erg moe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog beter is om gewoon water te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normale frisdranken moet je drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gezegt dat je van frisdrank light meer dorst zou krijgen.Zelf hou ik het bij max. 2 glazen per dag, meestal kom ik er niet aan toe omdat ik water drink of ranja.Ik vindt gewoone frisdrank vaak te zoet.Ik kies voor light !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerikaanse wetenschappers hebben ontdekt dat light frisdrank even slecht is als normale frisdrank als het gaat om de ontwikkeling van hartziekten.

Lees meer hierover op deze site:

http://www.gezonderafvallen.nl/page/447/light-frisdrank-gezond.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Light frisdranken is alleen slecht als je meer dan 150 liter per dag drinkt
maarja dan is het best logich of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een diabeet bent(???) zit er in light veel minder koolhydraten, en dat mogen mensen met diabetes natuurlijk niet zo veel. Maar als je dat niet hebt, en er niet op hoeft te letten kunt u beter gewone drinken, want daar zitten minder slechte stoffen in.