hoe groot is de kans dat ik al melk van dezelfde koe heb gekocht?

Was melk aan het drinken en deze vraag viel mij opeens te binnen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
2K
redhouse
8 jaar geleden
Net zo groot dat als u 12 maall achterelkaar de staatsloterij wint .
Bij de boer wordt het al gemengd, dus..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Bij de boer wordt het al gemengd, dus.." Dus dat verhoogt de kans enorm. Ook in de fabriek zal het gemengd worden. Dat verhoogt de kansen zodanig dat als je elke dag melk drinkt ik geen kans zie dat je niet twee keer van de zelfde koe drinkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuke vraag
Z512099
8 jaar geleden
Geweldige vraag +

Antwoorden (1)

Op puur gevoel zeg ik dat die kans bij dagelijkse melkconsumptie van het zelfde merk melk zo groot is dat het bijna niet bestaat dat je NIET twee keer melk van eenzelfde koe hebt gedronken (ik neem aan dat je dat bedoelt, want van een koe melk kopen gaat slecht). Niet alleen wordt de melk in de wagen gemengd, ook in de fabriek. Die 80 liter van de koe blijft niet bij elkaar. Elk pak melk zal melk van ik gok 100den koeien bevatten. Koop 100 pakken melk en dan zou je dus de melk van 10.000den verschillende koeien kunnen drinken. De kans dat je voor die tijd al een keer een druppel van dezelfde koe hebt gedronken is dan immens.