Een wijnkenner heet een sommelier,hoe noem je iemand die heel veel verstand van koffie en thee heeft?

Thee en koffie heb je in vele soorten en smaken,er zijn zelfs restaurants met een eigen thee kaart,heeft iemand die daarvoor gestudeerd heeft een speciale naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
15.3K

Het beste antwoord

Een BARISTA is een vakman of -vrouw die zich toelegt op het bereiden van espresso en aanverwante dranken als cappuccino

Iemand die gespecialiseerd is in thee wordt een THEE SOMMELIER genoemd.
De eerste Nederlandse thee sommelier was onlangs bij Life en cooking te zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Leuke link met heel veel info over onze thee sommelier Robert Schinkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het antwoord vond ik in een zelfde soort vraag:)

een wijnkenner is een sommelier, een koffiekenner is een barista. Hoe noem je een kaaskenner?

http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/12465
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een fromagier? ik probeer maar wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet ook niet, op de link word de vraag beantwoord, maar heb niet de hele text gelezen. maar het klinkt mooi opzich:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke link tnx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fromagier is de juiste benaming voor een kenner van kaas.
http://www.5min.com/Video/How-to-Become-a-Fromagier-in-California-207694572
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat er een term is voor mensen die in het algemeen een bijzonderreukvermogen hebben en voor diverse taken worden ingezet. Er bestaat een nederlandse militair (volkgens mijn geheugen een ex kolonel doe wordt ingezet in oorlogsgebieden om lijken onder de grond op te sporen. Hierbij maakt hij naast zijn neus ook nog gebruik van een ijzeren staaf om te speuren.
In de voedingsmiddelen industrie worden deze "superneuzen"ingezet voor het opsporen van aroma`s en o.a. koffie en thee.