Zit er in 'zero' producten suiker?

Je hebt bijvoorbeeld Coca Cola Zero of Lipton Ice Tea Zero, nu staat er op de etiketten dat er geen suiker in zit maar is dat echt wel zo?
Zit er gewoon suiker in Zero producten of zijn ze inderdaad volledig suikervrij?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
3.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Kijk bij ingredienten, daar moet het bij staan

Antwoorden (3)

Als er op de etiketten staat dat er geen suiker in zit, dan mag er ook geen suiker in zitten, alleen suikervervanger(s).
8 jaar geleden
De term zero zegt niks. Ik kan morgen "Zero Rietsuiker" op de markt brengen met 100% rietsuiker. Het enige wat telt is wat op het etiket staat aan voedingswaarde. Als er 0% suiker op staat zit er ook echt geen suiker in.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mycaloriecoach.com/nl/voedingswaarde/chocolade-zro-melk/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zero wil in principe zeggen dat er geen suiker aanwezig is in een product. Dit kan bijvoorbeeld zo zijn bij cola.
Toch mag er nog altijd suiker inzitten.
Natuurlijk gaan de mensen ervan uit dat dit niet zo is, maar omdat het mag kan je dit beschouwen als een marketingtruc.
Als er op de verpakking zero sugar staat, dat mag dit géén suiker bevatten maar wel suikervervangende varianten zoals stevia, zoetstoffen, ...

In de meeste gevallen kan je er echter wel van uitgaan dat er geen suiker in zit.