Cola wordt bereid met kolanoten.
In een kolanoot zit caffeïne.
Dus het zit er dus "van nature" in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zit er van nature in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dit klopt, maar ik vraag me af wie die min heeft gegeven.
Als je weet dat dit niet waar is, waarom geef je dan zelf geen antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu weet ik wél dat het klopt! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik helemaal met je eens November!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb jij heel wat fans conan:) zit ook plusje van my by.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fans zijn altijd leuk.
Komen jullie straks om mijn handtekening vragen?
Bedankt voor de plussen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt op me rekenen weet je toch:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom straks pas, Conan? :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dreamqueen: Yep, I know!!
@November: Je hebt gelijk!! Denk het woordje straks maar weg.
''cola'' van nature bestaat niet....het is er sowieso ingestopt...........cola is gemaakt, bereid, gebrouwen...de grondstoffen voor cola zijn er wel (ook niet allemaal), dus caffeine kan nooit van ''nature'' ergens inzitten als het product op zich niet ''van nature'' is...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat zoiets als een colanoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zeg ik grondstoffen bestaan wel, cola op zich is gemaakt, heb jij wel eens een flesje cola aan een boom zien hangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toevallig wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah je kletst je er mooi uit Naatje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: ik zag laatst wel een boom van een kerel met een flesje cola.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook goed Conan. Is hetzelfde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met uitkletsen ed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik ben het met deze zienswijze eens. Cola is een brouwsel waar niets van 'nature in zit.
Caffeïne zit van nature wel in bijvoorbeeld een koffieboon, maar niet in een brouwsel dat vooral uit water en suiker bestaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dan ben je het toch ook eens met mij? kijk eens goed wat ik zeg...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je er een leuke draai aangeeft dat de caffeine erin is gestopt. Het is er niet ingestopt het zit in de kolanoot.
En ja de kolanoot is erin gestopt maar zonder die noot heb je geen cola. En in die noot zit caffeine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omg....DAT zeg ik toch ook??? lees nou eens goed wat ik zeg!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citaat:''de grondstoffen voor cola zijn er wel ''..........
DAAR zit indd de caffeine in..de cola op zich...IS GEMAAKT...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jajajajaja rustig maar. Je hoeft echt niet te schreeuwen.
Sjesus, oma krijgt tandjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pittig wijfie die naatje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we het gezellig houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik heb er net nog een plusje gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het basisingrediënt van cola is de kolanoot.
De kolanoot máákt de cola.
Doordat de cola gemaakt wordt van kolanootextracten bevat het caffeïne, deze is niet apart toegevoegd, dus zou je kunnen zeggen dat het er van nature in zit.
Ik begrijp wat jij wilt zeggen Naatje, en het klopt ook.
Maar begrijp ook wat anderen proberen te zeggen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de colanoot is erin gestopt ,zonder colanoot geen cola........DUS...is het toegevoegd.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder colanoot geen cola....Dus....is het niet aan de cola toegevoegd....
Cola komt als zodanig niet voor. Het wordt volgens recept gemaakt. Dus ook de cafeïne wordt er bij gestopt.
Oorspronkelijk recept cola:
1 ons citraatcafeïne
1 ons vanille-extract
2,5 ons ‘smaakstoffen’(verhouding: 80 sinaasappelolie, 120 citroenolie, 40 muskaatnootolie, 25 alcohol, 40 kaneelolie, 20 korianderolie, 40 oranjebloesemolie)
4 ons gemalen cocabladeren
3 ons citroenzuur
1 kwart citroensap
30 pond suiker
9,5 liter water
Caramel
Koken en 24 uur laten trekken.

De samenstelling van Coca-Cola is sindsdien sterk veranderd. De cocaïne is er uit gehaald en er zit minder cafeïne in. Het recept wordt k angstvallig geheim gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ER is niets natuurlijks aan cola.