Is kokoswater gezond?

Ik vind het heerlijk, maar hoe gezond is het? Diverse bronnen op internet spreken elkaar tegen.

(Ik bedoel het 100% pure kokoswater van de eco-winkel, zonder toegevoegde suikers etc.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

Er is wat verwarring over kokoswater. Sommigen noemen het superfood en anderen zeggen dat het onnodig is om kokoswater te drinken. Beide standpunten bevatten waarheid. Kokoswater is erg gezond maar als je dagelijks al een halve kilo groenten en vijf vruchten eet dan heb je verder toevoeging van gezonde stoffen niet echt nodig. Misschien kun je het beste kokoswater beschouwen als een ideaal drankje op een tropische eilandvakantie, en als aanvulling op een menu dat niet erg veel nutriënten bevat. Mensen die zware fysieke inspanning leveren zoals topsporters en schoonmakers in de thuiszorg kunnen wel degelijk extra voedingsstoffen gebruiken. Zij hebben veel baat bij de grote gezondheidswaarde van kokoswater.
fremar
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Misschien kun je de bron van deze tekst er nog bij zetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
halve kilo groenten??
5 stuks fruit??
Dat is twee keer zo veel als wat het voorlichtingsbureau voor de voeding adviseert.