Wat is de minimum alcoholleeftijd in Sicilië?

Deze vakantie ga ik naar Sicilië maar ik wil weten wat de minimale leeftijd is om alcohol te kopen en te drinken?
Ik kan dit echt nergens op internet vinden.

En is er nog verschil met sterkte drank?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
3.2K

Antwoorden (2)

Relevante wetgeving
Hieronder vindt u relevante wet- en regelgeving, waar u wellicht mee te maken krijgt tijdens uw bezoek aan Sicilië.
- Alcohol: Kopen en/of drinken vanaf 16 jaar.
- Alcohol en verkeer: Maximaal toegestane alcoholpromillage is 0,5 (0 voor beginnende bestuurders tot 3 jaar).
- Tabak: Kopen en/of roken vanaf 18 jaar.
- Rookverbod: In openbare gelegenheden.
- Homoseksualiteit: Toegestaan

Rijden onder invloed
Het maximaal toegestane alcoholgehalte in het bloed is 0,5 promille.
Voor bestuurders die minder dan drie jaar een rijbewijs hebben, geldt een absoluut alcoholverbod.
Het is verboden te rijden onder invloed van drugs.

Toegevoegd na 48 seconden:
http://www.landenkompas.nl/sicilie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alcohol: 16
Sigaretten: 16
Rijden: 18
Je kan een scooter huren en daar heb je geen rijbewijs voor nodig.
Bier is er trouwens ongeveer 0,50 cent tot ongeveer 5 euro als je een duurdere soort bier koopt.
Nee ze verkopen ongeveer de zelfde soorten drank maar er zijn natuurlijk ook andere merken die in nederland niet hebt.