Hoe weet ik wanneer ik genoeg gedronken heb? (GEEN alcohol ;)

Wanneer heb ik genoeg vocht gedronken...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Antwoorden (4)

Totdat je urine niet meer echte de kleur geel kleurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat je dorst is gelest.

Je lichaam geeft aan wanneer je moet drinken. Steeds kleine beetjes is beter dan grote hoeveelheden in een keer. Ongeveer 1,5 tot 2 liter vocht per dag.

Als je echter hoofdpijn of een hele droge mond krijgt, ben je een beetje te laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede indicator (bij jouw, bij je kinderen, etc) is dat je regelmatig moet plassen. Als ik ben wezen hardlopen, drink ik net zolang glaasjes water tot ik naar de wc ben geweest, anders krijg ik geheid koppijn.

Daarbij is de richtlijn 2 liter per dag, maar daar zitten ook fruit en kookvocht etc bij in. En dorst/droge mond, betekent ook iets drinken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1,5 tot 2 liter op een normale dag is prima.
Maar inderdaad als je urine donker kleurt of als je te weinig plast is extra drinken niet verkeert.
Bij extreme bezigheden of hoge temperaturen is drinken een must, tel daar ook het waterijs voor de kids bij op, deze bevatten ook veel vocht.
Veel drinken is nooit geen probleem, want het lichaam heeft het gewoon nodig al is het alleen maar om je lichaam te zuiveren.
tel mee, dan valt het best mee:

glas drinken bij het ontbijt 250 ml
11 uur koffie/thee of pauze drankje 2.50 ml of flesje halve liter op school bijvoorbeeld.
12 uur melk/thee koffie 2.50 ml
3 uur koffie thee 2.25 ml
4 uur cup a soup 200ml
bakkie bij thuiskomst 2.00 ml
glas water bij het eten 200 ml
savond koffietijd 2.50 m.l
voor het slapen gaan ... 2.25 ml glas

Even ruim genomen zit je toch zo aan 2 liter ook al laat je ergens iets weg.
je hebt programmaatjes op je computer die je op je desktop kunt zetten en waarin je kunt aangeven hoeveel je al hebt gedronken.
Heel belangrijk want het helpt je afval stoffen en schadelijke stoffen af te voeren UIT je lichaam. Dus ook als je gewend bent weinig te drinken is het misschien belangrijk dat je het toch aanleert om meer te drinken.