Welke vloeistof wordt er gebruikt bij flaming shots?

Ik vroeg me af welke vloeistof men gebruikt in sommige shotjes barren. Ik bedoel dan NIET de likeur die boven op het shotje wordt gegoten om het shotje te laten branden maar de brandbare, voedselveilige, vloeistof die rond de shots gespoten wordt.

Voor wat ik bedoel: http://chupitos.nl/home/#!// en dan het eerste shotje wat gemaakt wordt. Welke vloeistof zit er in de knijpfles?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
7.3K

Het beste antwoord

Het goedje in de spray-bus is ethylalcohol.
Ethylalcohol is de alcohol die in elke alcoholische drank zit en is geschikt voor consumptie (gelukkig maar) en brand volledig op zonder enig residu na te laten.
Deze alcohol wordt ook verkocht om dingen in op te leggen.
Mijn grootmoeder deed dit met allerhande soorten fruit en dat fruit werd dan gebruikt in allerlei gebak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar kan ethylalcohol kopen? En moet ik nog oppassen dat er eventueel iets doorheen zit wat niet voor consumptie geschikt is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan dit bij elke zichzelf respecterende drankenhandel kopen, alsook in verschillende supermarkten.
Ik koop er gewoonlijk bij de Carrefour.
Let wel dat het een goedje is dat je niet puur mag drinken. Als je dit toch mocht doen riskeer je slokdarm- en maagbeschadigingen.

Andere antwoorden (1)

Het antwoord op je vraag is wellicht eenvoudiger dan je denkt.
Je ziet het niet bijster vaak, maar zeker in steden als Berlijn, Helsinki en Montréal wil dit nog wel eens als extraatje worden gedaan.
Het betreft vodka.
De reden hiervoor is dat vodka in principe niet meer is dan water met alcohol (ethanol). En in tegenstelling tot likeuren, laat vodka daarom na verbranding geen (merkbaar) smaakje achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is dat ik op dit moment geen wodka in huis heb maar jij wou zeggen dat als ik wodka een klein beetje wodka op een glas doe en het dan aansteek dat het gaat branden? Ik denk het namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel als je het verneveld en dat zie je in meerdere bars gebeuren, zo ook in jouw filmpje.