Ik krijg een vol/gevuld gevoel als ik meer dan drie cappuccino's per dag drink, is dit normaal?

Hallo, mijn probleem is dat ik collega's heb die veel meer cappuccino's drinken maar dat gevoel niet krijgen. Dan zit ik 'vol' maar tegelijk ook niet. Oftewel met een opgeblazen gevoel. Vaak moet ik dan ook boeren als ik dat heb. Kan ik dit voorkomen? Door bijv. Volle melk te vervangen met magere melk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
3.9K
Reddie
10 jaar geleden
Het lijkt me beter naar je eigen lichaam te luisteren dan naar andermans lichaam.

Antwoorden (2)

Veel cafeine op een dag is niet gezond voor je. 1-2 kopjes kan op zich wel, maar veel meer zou ik niet drinken.
De beste oplossing is om minder cappucino te drinken, dan zijn je klachten ook weg.
Kopje thee is ook gezellig, en waarschijnlijk beter voor je maag.

Toegevoegd na 25 seconden:
Ik denk dat het gevoel vooral komt van het schuim, de bubbeltjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja het is normaal, je lichaam geeft hiermee aan dat je genoeg hebt gehad.
Ritsuka
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Ik herken het probleem van de vraagsteller. Op het werk heerlijke koffie (hele bonen en verse melk) maar 3 op een dag is al teveel.
Het vreemde is dat espresso of cappucino minder caffeine bevat dan filterkoffie. En daar kan ik toch veel meer van op.
Cappuccino maak je traditioneel met volle melk. Bij voorkeur de houdbare versie omdat die beter schuim levert. Met het wegwerken van het schuim, krijg je ook wat meer gas (zuurstof) in de maag. De hoeveelheid is echter vele malen kleiner bij een cappuccino dan bij een latte macchiato.

Dit extra zuurstof zal niet het grote probleem zijn. De vette melk op zich is al een flinke vuller. Daarnaast kan de cafeïne in mijn ervaring voor een drukkend gevoel geven. Drink je cafeïne-vrije cappuccino's, zal je merken dat het al iets minder problematisch is.

Het gebruiken van magere merk zal geen oplossing zijn. Magere melk schuimt niet waardoor je dan gewoon een koffie verkeerd over hebt.