wat zit er in munt thee dat er voor zorgt dat je maag rustig word maar het gevolg is dat je ontzettend gaat boeren.

als je misselijk bent helpt het erg goed, maar je gaat er echt ontzettend van lopen boeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
11.3K

Het beste antwoord

Omdat je vaak misselijk bent, door te veel lucht in je maag.
En die muntthee die zorg er voor dat je die lucht kwijt raakt door te boeren, en dat lucht op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor veel mensen is brandend maagzuur of zure oprispingen, zuurbranden een probleem. Er zijn nogal wat factoren die meespelen bij maagzuur; stress, snel eten, slecht verteren van voedsel, spanningen. Munt is voor mensen met een ‘slappe’ maag. Als ze ’s middags een boer laten dan komt het ontbijt naar boven. Als mensen met maagzuur bij mij in de praktijk komen kijk ik ook of ze veel problemen van anderen aanhoren maar niet goed weten wat ze daar mee moeten doen. Ze verteren dat slecht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een kopje muntthee doet wonderen. Als je niet van muntthee of thee met een vleugje munt houdt dan heb je behoefte aan een ander kruid wat helpt bij maagklachten.

dus door die muntthee wordt het maagzuur omgezet en daardoor komt er dus een soort gas vrij wat je dan uit doet boeren