Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik snap dat er alcoholvrij bier bestaat. Maar nu is er ook alcoholvrije wijn. Is dat niet gewoon druivensap?

Wijn is tenslotte druivensap die al een tijdje staat en waar, door chemische processen, alcohol zich ontwikkelt. Haal die alcohol er weer uit en je bent weer terug bij de basis volgens mij: druivensap!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, het wordt wel degelijk aangemerkt als wijn en het smaakt mijns inziens redelijk.
Toch prefereren wij een echt wijntje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Alcoholvrije wijn bevat altijd nog een beetje alcohol, zodat het geen druivensap is. In Nederland mag wijn alcoholvrij heten bij een promillage tot 0.5%.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
alcohol vrije wijn smaakt echt naar wijn, zij het slechte, en niet naar druivensap
ik vermoed dat ze de alcohol eruit gedestileerd, of welke methode ook, hebben.
Ergo: Als wijn dan met alcohol en anders gewoon druivensap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alcohol uit druivensap halen is natuurlijk onmogelijk. Maar verder heb je wat mij betreft gelijk. Liever naakt dan namaak! Oftewel: Of een glas met echte goede wijn of een glas met een of ander sap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wist niet dat dit bestond en ben eens gaan surfen. Het is dus niet echt druivensap. Maar kijk maar eens op onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat alcoholvrije wijn anders is dan druivesap. Bij het proces om de alcohol eruit te halen zullen er ook andere stoffen verwijderd worden; aroma's smaakstoffen, gezonde bestanddelen (of misschien wel schadelijke). Kortom samenstelling zal verder veranderen dan alleen maar een lager alcoholpercentage denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn verschillende methodes om de alcohol te verwijderen. De meest gebruikte is door de vacuum te trekken verschillende malen na elkaar. Een andere is door te wijn te koken waardoor je zelfs tot O% kunt gaan. Meestal wordt er nadien terug een beetje van hetzelfde druivensap toegevoegd waarvan de wijn gemaakt is.
De smaak hangt dus een groot deel af van de druivensoort net zoals bij wijn met alcohol, maar door de afwezigheid van alcohol is de geur minder sterk en blijft ook de nasmaak minder lang in de keel hangen.

Er zijn zelfs nog andere alcoholvrije producten zoals WHISSIN (Whisky zonder), Ronsin (rum zonder), Versin (Vermouth zonder) enz...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding