Hoe wordt douwe egberts caffeinevrije koffie gemaakt?

Er zijn verschillende methodes die ook op de site van DE worden genoemd. Maar er staat niet vermeld welke methode zijzelf gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk gebruiken ze ze allemaal maar alleen de Di-chloormethaanmethode kun je gebruiken voor koffie die buitenshuis gedronken wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus niet allemaal tegelijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dichloormethaan zit ook in verfafbijt. Lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar gaan we weer... Titaandioxide zit in verf en in tandpasta, rubber zit in fietsbanden en in kauwgom, salmiak zit in buskruit en in drop, natronloog zit in gootontstopper en in maïzena, sojaolie wordt uit de bonen geëxtraheerd met behulp van hexaan die ook in lijm zit... zal ik even doorgaan? Wat een onzin, zeg! DCM wordt gebruikt om de cafeïne te extraheren, en wordt daarna uit de koffiebonen gehaald, en dat kan heel makkelijk omdat het zeer vluchtig is. Er wordt ook stelselmatig gecontroleerd of er geen residu van DCM in de koffie achterblijft. Alstublieft ophouden met die bangmakkerij, jongens. Trouwens, + voor Pelle, goed geraden: ze gebruiken DCM.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruiken ze dan standaard die DCM methode? Dus ook voor de koffie uit het bekende pondspak voor thuis? Gewoon omdat je daar ook koffie van kan schenken buitenshuis?