Kan je lindemans kriek nog drinken als het een jaar over datum is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sonde zo'n lekker biertje over de datum laten gaan.

Antwoorden (1)

Ja het is niet schadelijk voor de gezondheid, maar of het nog lekker is...?

"je zou wel erg veel tegenslag moeten hebben om ziek te worden van een bier dat een jaar over datum is. Een pasklaar antwoord is niet te geven op uw vraag. De verplichte datum op het flesje is niet meer dan een richtlijn (bier mag zelfs nog verkocht worden na het overschrijden van de aangegeven houdbaarheidsdatum). De houdbaarheid hangt af van het soort bier en van de aangewende brouwtechnieken. Sommige bieren, zoals trappistenbieren, worden zelfs beter met de tijd. Niet de gezondheid komt in gevaar bij het drinken van sommige overjaarse bieren, maar wel de smaak. Een aantal processen in het bier kunnen de zuurtegraad van het bier doen stijgen en daardoor de smaak veranderen en het aroma kapot maken. Als je bier dat een jaar over datum is nog goed smaakt, is er zeker geen probleem voor de gezondheid."

http://www.bierengezondheid.be/index.php/articles/nl/cid=17/aid=2928/