Op basisa van de smanestelling van het biuer, moet het glas een bepaalde vrom hebben. Hetzij hoog en lang, danwel wat ronder. Hierbij zijn dingen als juiste schuimkraagvorming & het loslaten van de aroma's van belang.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon glazen die er anders uit moeten zien. Zoals 'de laars'

Toegevoegd na 1 minuut:
wat info over het 'waarom' kan je hier voor 4 glazen nalezen: http://www.bierbrouwerijeindhoven.nl/Nl/Collecties/Glazen/Bijz_series_Nl.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ieder biermerk probeert reclame te maken met z'n eigen glas. Of bedoel je vormen van bierglazen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle mogelijkheden om zich te onderscheiden van elkaar worden gebruikt, dus niet alleen merk maar ook glas wordt zo veel mogelijk onderscheidend gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bier in het juiste glas lekkerder smaakt.