mag je blikjes bier opsturen via dhl vanuit spanje naar nederland ?

mijn vader is gek op san miguel bier en aangezien we in de winter naar spanje gaan wil ik graag wat opsturen naar nederland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
Antoni
11 jaar geleden
Blijf je dan voor altijd in Spanje? Als dat niet zo is, dan kan je toch het beste het bier meenemen als je terugreist? Dat lijkt mij veel handiger! Nóg handiger lijkt het mij bij een slijterij of drankenwinkel te vragen of ze voor je vader San Miguel-bier willen inkopen. Zo'n slijterij heeft sowieso allerlei contacten met leveranciers, waardoor ze dit makkelijk kunnen regelen. Ook zou ik eerst nog nagaan of het bier ècht niet gewoon te koop is in Nederland, of dichterbij dan Spanje, bijvoorbeeld in België of Duitsland.

Het beste antwoord

Het is helemaal niet nodig om vanuit Spanje San Miguel-bier op te sturen naar Nederland.

Het wordt namelijk gewoon verkocht in Nederland.

Op deze website http://www.sanmiguelnederland.nl/ is meer informatie te vinden.

Er is een lijst met groothandels die het bier leveren: http://www.sanmiguelnederland.nl/sanmiguel/nl/home.php?v=agenten en er staat contactinformatie van het hoofdkantoor in Nederland vermeld op http://www.sanmiguelnederland.nl/sanmiguel/nl/home.php?v=contact

De contactgegevens van het hoofdkantoor in Nederland zijn:

2e Constantijn Huygensstraat 67
1054 CR Amsterdam
Tel: 020 - 68 30 858
E-mail: info@sanmiguelnederland.nl

Daar kan je informeren bij welke winkel in jouw buurt ze San Miguel-bier verkopen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik weet wel, het enige waar je rekening mee moet houden is de eventuele belasting op invoerrechten. Daarvoor moet je even opzoeken tot welke waarde je iets zonder verdere belasting mag versturen als gift.

Toegevoegd na 5 minuten:
*Europese Unie
Binnen de Europese Unie mag je de volgende hoeveelheden van accijnsgoederen meenemen zonder dat je daarover in Nederland belasting hoeft te betalen:

110 liter bier
90 liter wijn
20 liter likeurwijn als sherry of port
10 liter sterke drank
800 sigaretten
400 sigaren of cigarillo’s
1 kilo rooktabak

Hoe dat dan zit met post weet ik niet, maar het ergste dat je kan overkomen is dat het wordt tegengehouden bij de douane en dat je bier niet aankomt op plaats van bestemming.