Blijkbaar is er ontdekt dat de geheime recept van Coca Cola o.a alcohol is, mijn vraag is dan of Aldi en Lidl cola hetzelfde zijn als Coca Cola?

Schokkend: Cola bevat alcohol
Zat worden maar geen trek in bier, wijn of andere sterke dranken? Dat kan! Wat blijkt namelijk uit recent onderzoek, zelfs in cola zit een (zij het zeer miniem: 0,001 procent) percentage alcohol. De onderzoekers onderzochten 19 soorten cola en in maar liefst tien daarvan zit alcohol, waaronder ook Pepsi en Coca-Cola.

Beide cola-makers hebben al in een reactie laten weten dat het best zou kunnen dat er een ietsiepietsie hoeveelheid alcohol in zou zitten. Bij Coca-Cola verwijzen ze daarbij naar hun superdupergeheime recept, waardoor er door de combinatie van ingrediënten best alcoholrestjes zouden kunnen voorkomen.
Is Pepsi en coca cola hetzelfde als Aldi en Lidl Cola?
Dus zou daar ALS het zo was alcohol in zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar haal je deze informatie vandaan? Bronnen graag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je wel door dat alcoholvrij bier wel 0,1% alcohol mag bevatten? Dat is nog 100x meer dan in die cola van jou.
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is echt verwaarloosbaar, waarschijnlijk is dat gewoon van een extract dat ze gebruiken dat opgelost is in alcohol (zoals vanilleextract)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2165422/Coke-Pepsi-contain-tiny-traces-alcohol-reveals-French-research.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron is blijkbaar Spitsnieuws. Sowieso onzin om hier een probleem van te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
So what?Dat is bijna niks.
Maakt dat je echt wat uit,daar merk je helemaal niks van.
Grote kans dat het dan in bijna alle cola zit lijkt me.
gvrox
11 jaar geleden
Vruchtensappen bevatten al tot 0.1% alcohol vanuit de natuur, dus ik snap niet dat je je al zorgen maakt over nauwelijks te detecteren hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch heel logisch. Heb je enig idee hoevaak er schoon gemaakt wordt met alcohol?
Ze zullen ook resten van loog/ zuren vinden. Maar gelukkig is het altijd food-grade dus niet schadelijk

Antwoorden (6)

Het zou kunnen, maar 0,001% is wel echt heel weinig. Dan moet je 100 glazen Cola op voordat je 1% alcohol hebt. Ik denk dat het dus niet zo veel uitmaakt. Aldi en Lidl Cola is den ik een beetje het zelfde recept. Als je je nog afvraagt waarom Coca-Cola dan toch anders smaakt, dat komt omdat er per normaal glas met Coca-Cola wel 10 suikerklontjes in zitten. Dus het is sowieso niet goed voor je. Coca-Cola, Pepsi, Aldi-Cola, Lidl-Cola. Het maakt niet uit. Allemaal ongeveer het zelfde. En het grote ''geheime'' recept van Coca-Cola is dat er gewoon extreem veel zoetstoffen en suiker in zit. Als je Coca-Cola neemt, neem dan de normale en niet de light of de zero versie want dat is nog het aller slechtst voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pepsi Cola is niet hetzelfde als Coca Cola is niet hetzelfde als Aldi cola enz. Dat zegt niks over de mogelijkheid dat er in Aldi/Lidl Cola ook alcohol zit. Als er in 10 van de 19 soorten cola alcohol wordt gevonden is de kans dus zo'n 50%.

Toegevoegd na 16 uur:
In elk product kan alcohol gevonden worden, dat heeft niks met het zogenaamd geheime recept van coca cola te maken.

Toegevoegd na 16 uur:
Er kan morgen ook in appelsap alcohol gevonden worden (zit er waarschijnlijk in vanwege fermenterend fruit), dat heeft dan ook niks met coca cola te maken. Als blijkt dat lidl appels in zijn cola recept gebruikt zal er dus ook alcohol in zitten. Bij coca cola kan het komen van peren die er in zitten (als ze er in zitten).

Snap je het nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Coca Cola had een geheim recept, niemand wist wat het was behalve Pepsi, die wisten een deel volgens my.
Maar Aldi en Lidl cola zijn waarschijnlijk veel later gekomen dan Coca cola en voor dat het ontdekt was dat er alcohol in zat. Dus er kan in aldi en lidl cola geen alcohol in zitten ofwel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeacht wat dan ook kan er alcohol waar dan ook in zitten.
In yoghurt zit zonder twijfel méér alcohol dan in cola. En in het zuiverste goud zitten ook onzuiverheden, zoveel cijfers na de komma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan is het geen zuiver goud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mmm: zuiver goud bestaat niet. Theoretisch misschien wel, maar praktisch is het onmogelijk de allerlaatste onzuiverheden eruit te filteren.
Daar is helemaal niks schokkends aan. Want die hoeveelheid is dermate miniem dat je 't niet alleen totaal niet kan proeven dat 't er in zit, je zal er ook nooit ook maar een klein beetje aangeschoten van kunnen worden. Drink je zoveel dat die kans er wel in zou zitten vanwege de hoeveelheid alcohol (wat gewoon niet mogelijk is, maar goed), dan ben je al lang dood door watervergiftiging:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watervergiftiging
Als je moet blazen bij een verkeersagent zal ook altijd de P van passeren/prima verschijnen, ook al heb je 10 van flessen Cola achterelkaar gedronken. Niet dat je dat moet proberen; als je 't te snel achterelkaar doet kan je dus dood gaan door watervergiftiging.
ALLES is giftig, als je er maar genoeg van eet/drinkt.

Er zal niet bewust alcohol toegevoegd zijn aan de Cola. Het zal eerder een gevolg zijn van enige gisting bij één van de ingrediënten. Dat is een zowat onmeetbare kleine hoeveelheid gisting.

"Is Pepsi en coca cola hetzelfde als Aldi en Lidl Cola?"
Nee.

Als je 't hebt over 0,001 procent is dat slechts een 0,00001e gedeelte. Verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Coca Cola had een geheim recept, niemand wist wat het was behalve Pepsi, die wisten een deel volgens my.
Maar Aldi en Lidl cola zijn waarschijnlijk veel later gekomen dan Coca cola en voor dat het ontdekt was dat er alcohol in zat. Dus er kan in aldi en lidl cola geen alcohol in zitten ofwel?
In coca-cola zitten natuurlijke extracten. kan het zijn dat er minieme gisting ontstaat wat de alcohol produceert? Dus zou je alcohol wellicht ook in vele andere producten terug kunnen vinden.

Ben nooit dronken geworden van coca-cola. Heb derhalve wel erge koppijn van gehad. In coca cola zat ooit echte Maria di juana. Wellicht dat er tegenwoordig eenzelfde geestverruimende extract in zit. mishcien dat het daarom zo geheim is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aldi en Lidl cola zijn NIET hetzelfde als Coca Cola en Pepsi. De middelbare school van mijn dochter doet elk jaar dubbelblind onderzoek op de open dag en daar komt keer op keer zeer duidelijk smaakverschil uit.

Die alcohol is zo sporadisch dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.