Waarom krijg je van een kanon biertje áchteraf zo een dorst naar water?

S avonds, heb ik een ontzettende zin in water, n droge mond & mega dorst voor water....ik drink dan wel 4 waterflesjes van 0.5 liter uit de koelkast weg gedurende de avond.
Geen cola, lekkere thee, wijn, ander soort biertje...alleen water. ........Dát alléén lest mijn dorst !!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Antwoorden (1)

Omdat alcohol een uitdrogende werking heeft.
Als je flink aan het bier, de wijn of een andere alcoholische drank bent geweest, merk je achteraf dat je lichaam schreeuwt om vocht.
Deze uitdroging veroorzaakt trouwens ook het zieke gevoel dat je hebt bij een kater.

Je kunt dit enigszins voorkomen door op elk alcoholisch drankje ook een glas water te drinken.

Denk eraan: Het is niet gezond om zoveel dorst te hebben.
Dit betekent dat je lichaam behoorlijk is uitgedroogd.
Nogmaals: Zie het te voorkomen door tijdens het alcoholgebruik af en toe een glas water naar binnen te klokken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je veel alcohol hebt gedronken, worden de nieren aangezet tot extra vochtafscheiding.
Het lichaam droogt uit en zo ontstaat er een vochttekort.
Gelukkig reageert het lichaam met de dorstprikkel, waardoor je het vochttekort weer aanvult.

De meeste mensen hebben inderdaad alleen maar zin in water, water, water.
Wat echter ook goed werkt, vooral als je ook een kater hebt, is het eten van fruit.

Wist je trouwens dat het zieke gevoel bij een kater te wijten is aan het feit dat er een vochttekort in de hersenen is ontstaan? Hierdoor botsen de hersenen als het ware tegen de schedel. En dat veroorzaakt de volgende dag de hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord, +!