Kan ik koffie maken met koffiepads zonder speciaal apparaat?

Ik wil in mijn klas graag koffie drinken. Een Senseo is wel duur om zo maar in de klas te zetten. Kan ik het bijv. met kokend water en .............. speciale filerkoffiekop o.i.d.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zag er laatst eentje bij de action voor zeg 30 euro ? een senseo alternatief deze schijnen nu blijkbaar ook al te mogen ? maar kijk eens op marktplaats of zelfs rommelmarkt daar heb ik een tijdje terug een goeie 2dehands senseo apparaat op de kop getikt voor 20 euro ;) dat is wel te doen dacht ik. is het voor alleen jezelf ? om nou koffie te zetten met een senseo voor een hele klas ?? lijkt me niet erg handig ??? Er zijn wel wissel reservoir te koop waardoor je deze niet om de 5 6 bakjes weer moet aanvullen maar je moet toch een kraan dichtbi hebben met een permanent aansluiting maar dan moet je toch om de 2 bakjes weer wisselen Je kan natuurlijk die pad gewoon dippen alsof het een thee zakje is Maar dat smaak voor geen meter lijkt mij deze moet je toch echt onder druk zetten. misschien een koffiekan met een filter die je naar beneden moet drukken ? kan je desnoods de pad openmaken en de koffie er los in maar volgens mij kan je toch beter maar gewoon filterkoffie nemen. volgens mij moeten die pad echt onderdruk gezet worden om het aroma er echt uit te trekken dus nee zonder speciaal apparaat wordt het moeilijk om echt de smaak goed te krijgen

Bij Blokker kan je voor een paar euro een plastic koffiefilter kopen. Als je die op een thermoskan zet, er een papieren filterzakje in doet en een schep fijngemalen koffie (uit een pak van 250 gram), en er dan kokend water op giet. Dan heb je heel eenvoudig en niet duur een kan koffie gezet. Met de pads krijg je zonder het Senseo-proces geen lekkere koffie. Met filterkoffie wel!

Je zou kokend water met een paar scheppen instant koffie kunnen drinken.

Voor 16,22 koop je bij oa bol.com een koffiezet apparaatje waar je ook de pads in kan gebruiken. Koffie is niet als uit de Senseo maar zeker wel te drinken.

Bronnen:
https://m.bol.com/nl/p/bestron-koffiezetap...

Als je koffie wilt maken van koffiepads heb je echt zo apparaat nodig, voor lekkere koffie tenminste. Je zult toch een andere goedkope filter moeten kopen zoals hieronder beschreven, om voordelig koffie te zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100