Hoeveel ml is 1 perssinaasappel?

ik moet een coctail maken en moet daar een aantal perssinaasappels voor hebben, dus ik dacht een pak
j'de orange is veel goedkoper. maar nu moet ik dus weten hoeveel ml is 1 perssinaasappel!?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
24.4K

Het beste antwoord

dit is afhankelijk van de grote van de vrucht,de manier van persen ,de rijpheid van de vrucht ,de soort en selectie van de vrucht,en de versheid van de vrucht.
Het sap van een sinasappel is dus gen vaste hoeveelheid en zal liggen tussen de 50 en 80 ml .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat is heel verschillend, soms moet ik 3 sinasappels persen om een glas van 250 ml vol te krijgen en soms heb ik aan 1 genoeg,

zo tussen de 100 en 200 ml gemiddels denk ik
14 jaar geleden
Gemiddeld 76,22088123ml... Afhankelijk ook van de temperatuur; is 't een paar graden warmer, dan is 't al gauw 76,22244779ml.

Toegevoegd na 57 minuten:
[Zowaar... Er zit een voor bijna iedereen zichtbaar foutje in 't antwoord van Antwoordman... Dat is zelden. Maar toch een compliment. (Ja, m'n reacties zijn op.)]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstelling tot het antwoord hierboven, kom ik op
0.0591470591 liter.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je harder persen...
AWM
14 jaar geleden
De weeën zijn nog niet begonnen...
Het is een groot verschil of je hiervoor een handpers gebruikt of een electrische. Als je een electrische gebruikt heb je ongeveer 3 sinaasappels nodig voor een glas (200 ml) en als je de handpers gebruikt heb je er 5 nodig.

Weet je zeker dat je vers sap wilt vervangen voor jus d'orange? Smaakt een stuk minder hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet flauw doen, maar de makkelijkste manier is de volgende; Pers er een paar uit (ieder in een ander glas) en kijk hoeveel er gemiddeld uitkomt!

Je kan ook nog altijd (dat is wel een béétje valsspelen) een pak sap kopen.