Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang is een nog ongeopend flesje koffiemelk houdbaar?

Ik heb dus nog een ongeopend flesje in de koelkast staan, nu zo'n drie weken over de houdbaarheidsdatum heen. Kan ik deze nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
9.5K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Voor alles geld, kijken, ruiken, proeven. :-)
Maar persoonlijk denk ik dat het nog wel goed is. Duw ff op het dopje, als de bovenkant een beetje bol staat is hij niet goed meer. Zit er nog gewoon vacuum op, dan ruiken en proeven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het handige met koffiemelk is dat het gaat schiften als het niet meer goed is. Dus als je het in je koffie doet en er drijven stukjes op je koffie, moet je het weggooien. Als het gewoon goed mengt, is het nog wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien even ruiken? Of proeven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het al die tijd in de koelkast gestaan heeft en ongeopend is zal het best nog bruikbaar zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf zou er niet zo veel moeite mee hebben, even uitproberen (beetje uitschenken, kijken of het niet schift) en even ruiken. Daarna voorzichtig met je vingertop even proeven. Alles goed? Dan gewoon doen... Het is T.H.T. denk ik, niet U.H.T.

Wij hebben zelf een perfect toetsmiddel, maar dat heeft niet iedereen: als de kat het nog lust is het goed :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De koffiemelk zal nog goed van kwaliteit zijn. Maar zodra het flesje is geopend gaat dat snel achteruit. Vandaag en morgen zal je het best nog kunnen gebruiken. Overmorgen moet je eerst wel goed ruiken of voorzichtig een drupje proberen. Daarna zal de rest waarschijnlijk weggespoeld kunnen worden.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Bij twijfel zou ik het flesje al weggooien. Als je ziek wordt omdat je de koffiemelk drinkt ben je gemiddeld duurder uit dan een nieuw flesje halen.

Ik denk dat hij nog wel goed zou zijn, maar zou het risico toch niet nemen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Je ziet aan het schiften al wanneer de koffiemelk niet goed meer is. Je wordt er heus niet ziek van, maar het smaakt gewoon niet meer.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding