Tot hoeveel graden vorst kan ik een krat bier buiten laten staan?

Zodat het bier nog goed smaakt en de flesjes nog heel zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

De meest geschikte temperatuur om bier te drinken hangt af van het soort bier, waarbij er geen onderscheid gemaakt wordt tussen bier in flesjes en getapt bier. Meestal wordt die temperatuur aangegeven op het etiket van het flesje. Voor blonde bieren en witte bieren is de aanbevolen temperatuur tussen 3gr en 8gr, dus fris maar nooit ijskoud. Voor amber bieren mag de temperatuur iets hoger zijn, van 8gr tot 9gr; voor bruine bieren tussen 10gr en 12gr. Alcoholvrije bieren tenslotte worden bij voorkeur geserveerd bij 4gr tot 5gr. De aanbevolen temperatuur wordt vastgelegd om het aroma van het bier het best tot uiting te laten komen. Er is in dit verband geen enkele wettelijke verplichting opgelegd. Tenslotte is het de verbruiker die bepaalt bij welke temperatuur hij zijn biertje het lekkerst

Ik heb eens een blikje bier laten ontdooien die helemaal bevroren was in het vriesvak. Dat smaakte echt voor geen meter meer. Geen prik meer en volgens mij ook geen alcohol. Toegevoegd na 7 minuten: Dus hoe harder het vriest hoe korter je em buiten kan laten staan. Haal em weer binnen voordat het gaat bevriezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100