Kun je van 'grove maling' koffie gewoon lekker koffie zetten?

Ik heb per ongeluk de verkeerde koffie gekocht. Normaal heb ik snelfilter maling, nu heb ik dus grove maling gehaald. Kan ik net zulke lekkere koffie van zetten en is de verhouding gewoon dezelfde als met de snelfilter maling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
33.4K

Het beste antwoord

Grove maling word altijd gebruikt voor zo,n koffie zetapparaat waar je bijv,wel 100 kopjes tegelijk mee kunt zetten,hetduurt dan wel een uur voor het apparaat klaar is.
als je bij een snelfilterapparaat deze koffie wil zetten,heb je wel iets meer nodig,simpel omdat het zo snel gaat,of als je 2 standen op je koffiez.apparaat hebt,kun je het beter op de langzame stand zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, geen probleem. Druk de koffie wat vaster in elkaar zodat de doorloopsnelheid vertraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is geen probleem, maar ik zou wat meer koffie in het filter doen dan je normaal gewend bent.
14 jaar geleden
Die grovere maling is eigenlijk bedoeld om in zo'n glazen pot te doen, kokend water eroverheen, en dan met deksel + zeefje de drab na een paar minuten naar beneden te duwen. Als je het in je 'gewone' koffiezetter gebruikt, zal je wat meer koffie erin moeten doen - hoeveel meer moet je even uitproberen. Maar als je de juiste hoeveelheid uitgevonden hebt, zal het prima koffie zijn....
En anders zou ik proberen hem om te ruilen - als je pak nog dichtzit, tenminste ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wat langer duren. Grove delen filtreren minder snel dan fijne deeltjes, dus ik raad altijd nog fijne koffie bonen aan!