Hoe kan je het best de misselijkheid tegen gaan van een kater?

Als ik een avondje uit ben geweest en een een paar biertjes teveel heb gehad, ben ik de volgende morgen behoorlijk brak/ziek. Van hoofdpijn heb ik amper last, maar ben wel dan erg misselijk. Het beste is om veel water te drinken, en dat doe ik dus ook. Ook is het advies goed te eten, zoals een vet ei met bacon etc. Daar zit het probleem. Wanneer ik brak ben dan is het zo, alles wat erin gaat komt er niet veel later weer uit. Iemand tips om het eten binnen te houden of andere tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5K
Amadea
11 jaar geleden
Tip: stoppen met drinken als je nog helder bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoveel mogelijk eten vlak voordat je de stad ingaat én meteen als je terugkomt. Ik was een tijdje na een avondje stappen ook de volgende dag hondsberoerd; het bleek bij mij gewoon door te weinig eten te komen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Gewoon minder zuipen. Je kunt ook prima lol hebben met maar 2-3 biertjes op.

Antwoorden (4)

Het best is voorkomen, drink na ieder glas alcohol een glas water en leer je grens kennen.
Nux vomica D4 werkt tegen een kater, bij iedere drogisterij die producten van dr Vogel verkoopt te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
he, goed van je, die Nux formica, is wonderspul!
Ben ik eindelijk niet de enigste die het aanbeveelt.
Het is homeopatisch en dat is voor hier velen een vieze naam. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het verschil met Nux vomica D4 en een paracetamol en een aspirientje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paracetamol en Asprienes samen met alcohol zijn niet zo'n strak plan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nux vomica D4 helpt tegen de misselijkheid en verdere klachten bij een kater, paracetamol is een pijnstiller en werkt koortsverlagend, aspirine is een pijnstiller en werkt bloedverdunnend.
Drink om de zoveel biertjes een cola. Een stuk of drie verdeelt over de avond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bij mij werkte is veel water drinken, dat moet tegen de hoofdpijn, en veel melk.
daarnaast : eten...
als gebakken eieren met bacon veel te vet voor je is, dan zou je misschien toast of beschuit met een plakje kaas of nog magerder toast met rookvlees kunnen proberen.

je lichaam kan kennelijk geen vette voeding verdragen, dus zou je magere etenswaren moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
appel gember sap! liefst zelfgeperst. dat helpt heel erg bij misselijkheid en overgeven .