Hoe kan je het best een dronken vriend sussen?

Afgelopen avond was ik met een paar vrienden wezen "chillen" daarna waren we nog met zijn drien over. Eentje wilde per se op mijn fiets rijden, ik liet dit niet toe en probeerde weg te lopen. Hij hield mijn fiets vast en begon te dreigen. Ik moet er wel bij zeggen dat hij ruim 2 liter bier op had. Misschien heeft iemand advies??

Bedankt!

Xzezz

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Antwoorden (4)

een dronken persoon/vriend kan heel gezellig zijn, behalve als hij een kwaaie dronk heeft...
dan hoeft er maar dit te gebeuren of hij wordt woedend, meestal komende minder prettige gebeurtenissen/ervaringen in zijn leven ook nog even op de proppen, die zaken roepen dan veel meer emoties op dan normaal dát komt door de alcohol en is ook niet te vermijden.
en jij wilt zo iemand gaan sussen ? geen goed idee, een goed plan zou kunnen zijn dat je hem in taxi meeneemt naar je huis en op hem blijft letten tot de alcohol is uitgewerkt.

Toegevoegd na 8 minuten:
ik moet nog even zeggen dat me niet duidelijk is geworden of jij een klein meisje bent (1,65/50kilo) als dat zo is is het zelfs levensgevaarlijk om bij een dronken man in de buurt te blijven...
voor hetzelfde geld ben je een man (1.90/95kilo) die een dronken dropje makkelijk in bedwang kan houden.

het is niet heel erg duidelijk, iets meer uitleg zou fijn zijn, achtergronden ...

Toegevoegd na 11 uur:
als het een goede vriend, een maatje van je is, dan zou je hem mee naar huis moeten nemen, zijn roes laten uitslapen en daarna vertellen wat er gebeurd is en dat je dat niet nóg een keer wilt meemaken, dat je hem dan in z'n eentje achterlaat.

bij zomaar iemand zou ik gewoon weggaan.

wat me trouwens wel opvalt, is dat je niets meer zegt over de derde vriend... hielp deze jou of, wat deed deze ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hem er de volgende dag zeker op aanspreken. Dat je hem ontzettend vervelend vind als hij gedronken heeft.
En dat je in het vervolg ook eerder afhaakt als hij zich weer niet in weet te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die dronken is merkt niets van zijn omgeving. Sterker nog, al zou hij je in het water gooien liet hij je nog rustig verzuipen. Dronken? Je weet niet wat je doet.

Je kan sussen wat je wilt, hij zal zich er niets van aantrekken. Of hij lacht je uit, of hij zegt dat je niet zo moet zeuren of hij wordt kwaad. Op zo'n moment kan het hem echt niets schelen!!
Je zegt dat hij ging dreigen....GENOEG!

Wegwezen, op je fiets stappen en moven! Een dronken persoon, al is het je beste vriend, is niet meer zichzelf en is in staat zijn dreigementen waar te maken.

Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat hij de volgende dag kwaad op je is, want hij weet er niets meer van.

Als hij weer nuchter is, dan pas kan je met hem praten en ik zou het er ook niet bij laten zitten, een bedreiging zou mij te ver gaan. Ik zou hem zeker erop aanspreken en van hem verlangen dat hij zich matigt de volgende keer. Hij kan er niet tegen en heeft een kwade dronk. Dit is een potentieel risico voor zijn omgeving. Ga dan ook de volgende keer eerder weg als je merkt dat het verkeerd gaat. Als het een vriend is neemt hij het zich ter harte.
amc
11 jaar geleden
in dronken toestand hem negeren want die weet opdat moment niet beter.

Zodra hij weer bij zinnen is hem aanspreken op dit gedrag.