Hoe is de techniek achter kroonkurken/bierdop bedrukken?

Elke bierbrouwer heeft op zijn flessen een bierdop zitten met het logo van de naam van zijn bier.
Nu kan ik nergens vinden waar je dit kunt laten doen en vroeg me af of ditzelf te doen is.
Nu is mijn vraag aan jullie of iemand weet hoe de techniek van het bierdoppen bedrukken is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.4K

Antwoorden (1)

We hebben hier (studentenhuis) ooit zo'n plaat gehad waar bierdopjes van gemaakt worden. Het was een vlakke metalen plaat van ongeveer 80x100 cm waarop het heineken logo gedrukt was.

Eerst wordt dus de plaat bedrukt, vervolgens worden er rondjes uitgestansd. Vóór het stansen komt er denk ik ook nog een plastic laag op de plaat voor de binnenkant. Deze rondjes worden dan in de vorm van een bierdopje geperst.

Voor dit alle heb je industriele machines nodig dus zelf doen lijkt me geen optie. Maar hee, het kan online:

http://www.bottlemark.com