Heeft het om af te vallen ook echt effect om een maaltijd te vervangen voor een shake?

Ik bedoel van die eiwit/proteine shakes. Werkt het? Moet je dan ook echt helemaal een dieet met die shakes volgen, of kun je ook gewoon een ontbijt of lunch vervangen voor een shake zonder een specifiek dieet te volgen?

alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan natuurlijk verder ook op de voeding letten. Dus ik bedoel niet dat als ik een shake drink ik verder alles kan eten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
7.9K

Het beste antwoord

je kunt ook prima afvallen zonder allerlei dure poedertjes en pilletjes te kopen. Gewoon gezonde en volwaardige voeding eten, groente, fruit, vezels, eiwitten, etc.
Flink minderen met alle pakjes en zakjes en meer vers kopen kan al een heel stuk schelen.

Meer eiwitten kan wel helpen, ze vullen voor een langere tijd, maar neem dan liever een lekker stukje kip, vis, of een eitje. Vind ik persoonlijk veel lekkerder dan een poedertje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja, je kunt afvallen door maaltijden te vervangen door shakes.
Maar op de lange termijn is het beter om je tijd en geld te investeren in het leren welke voeding nu echt goed voor je is.
Houd een week lang alles bij wat je eet, en ga daarna werken aan de ongezonde dingen vervangen door gezondere alternatieven.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, Het was ook meer dat ik het me afvroeg. ben al bezig gezonder te eten en kook wel eens een eitje en dan haal ik het eigeel eruit
Ritsuka
11 jaar geleden
waarom haal je het eigeel eruit? het eigeel bevat de meeste gezonde stoffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, eet inderdaad dat eigeel gewoon op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar eigeel is toch ongezond? vet en een hoog cholestorol? En ooit is tegen mij gezegd dat ik een licht verhoogd cholestorol had, Dus vandaar dat ik dacht dat ik het eigeel er beter uit kon halen. (hoewel ik niet weet hoe het nu zit met mijn cholestorol na eetgewoontes aan te hebben gepast, dus als ik weer bloed ga prikken zou ik even vragen of ze dat ok even kunnen bekijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neehoor, dat is wel heel erg achterhaald. Eieren en verzadigde vetten hebben nauwelijks tot geen invloed op je bloedcholesterol. Er is tamelijk recent onderzoek waaruit blijkt dat eieren zelfs een gunstige uitwerking hebben op de hartgezondheid: http://www.goeievraag.nl/vraag/eet-ongeveer-keer-week-ei.332909#1268070
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het antwoord Keesvi dan toch het eigeel er in laten zitten, ook lekkerder, haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou en of dat beter smaakt! Bakken van eieren doe ik bij voorkeur in wat roomboter, al dan niet met een plakje bacon erbij. Tot voor kort was dat uitermate tegen de regels van het Voedingsvaticaan maar dat begint heel schoorvoetend toe te geven dat het misschien toch wel een heel klein beetje meevalt met wat ze jarenlang met verve verkondigd hebben.

Andere antwoorden (5)

Een dieet van shakes als maaltijdvervanger is een zeer tijdelijke manier om wat gewicht kwijt te raken.

Je kunt namelijk niet wekenlang shakes als maaltijdvervangers gebruiken.
Op de eerste plaats komt het je na een paar weken de neus uit, en op de tweede plaats voelt je lijf aan, dat het geen natuurlijke, normale voeding is, en gaat schreeuwen om een normale boterham.

Veel beter is het, om je voedsel te beperken in calorieen en vet.
Daarmee blijf je gewoon eten, maar krijg je minder vetmakers binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik ben al bezig minder calorieen en vet te eten, en op te letten dat ik genoeg groente/fruit eet, Ik vroeg me eigenlijk vooral af, en ook mijn portemonnee zou de shakes niet zo'n goed idee vinden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groot gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht vetbeperken en koolhydraatbeperken.
Met die shakes leer je je lijf alleen maar om zodra je weer stopt met die dingen, al je eten direct op te slaan.
Kost je flink geld, alleen maar om een jojo-effect te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist door de eiwitshakes ben ik me bewust geworden van een gezonde voeding,en een jojo effect krijg je alleen als je meteen weer van alles gaat eten ook als je geen shakes gebruikt maar koolhydraatarm en dan opeens weer veel koolhydraten en vetten.
veel geld kost het ook niet als je op internet wat googled op shakes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je erg vet eet kan het zeker schelen maar je moet ook weer niet doorschieten met vet verminderen. Sommige vetsoorten zijn zelfs essentieel, dat wil zeggen dat je er een minimale hoeveelheid van in je voeding nodig hebt. Essentiële koolhydraten bestaan niet, wat weer niet wil zeggen dat een dieet zonder koolhydraten handig is.
Of een shake werkt voor jou kunnen wij je niet vertellen. Elk lichaam reageert anders op bepaalde voedingsstoffen daarbij is het niet handig als dit een tijdelijke oplossing is. Je valt waarschijnlijk in het begin veel af en daarna verval je weer in je oude patroon.
Je kunt het beste je eetpatroon aanpassen met voedsel dat goed voor je is en dat je lekker vindt. Daarbij is het belangrijk veel te bewegen (fietsen, lopen) en drinken. Dit is makkelijker vol te houden dan te jojo' en met dieet programma's.

Ik heb wat site's toegevoegd waar je makkelijke en leuke maaltijden kan vinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het heeft zeker effect,ik ben dankzij afslank eiwitshakes 42kg. aan vet kwijt,wel daarbij groente en mager vlees gegeten en sporten.
door het afvallen ben ik me ook gaan verdiepen in gezonde voeding,ik heb ong. een half jaar 2 maaltijden vervangen door een shake waar ook vitamines en mineralen inzitten en daarna alleen 1 maaltijd vervangen door een shake de ochtend maaltijd werd 2 koolhydraatarme sneetjes brood met iets magers.
nadeel van snel afvallen is galstenen,heb mijn galblaas eruit moeten laten halen hierdoor.
dus opletten dat je rustig afvalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn persoonlijke beleving is de enige manier om verstandig af te vallen het E.D.H. dieet. Eet De Helft.Als je normaal eet met de nodige afwisseling krijg je voldoende voedingsstoffen binnen. En het is nog goedkoper ook. Niet echt een antwoord op je vraag, wel een besparing in euro's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dergelijke shakes kunnen inderdaad helpen om of te vallen. Ik ben er destijds ook mee afgevallen, en voelde me heel goed (energiek). Het probleem is alleen wat je doet na het beëindigen van het dieet. De meeste mensen vallen al snel (soms na dagen of weken, maar soms ook na een jaar) weer in hun oude gewoonten, en dan komen ze gewoon weer aan tot op of zelfs boven hun oude gewicht.

De enige goede oplossing is om gezond maar beperkt te eten, en te bewegen. Saai maar waar. Als je dat patroon volhoudt, kom je vanzelf op een gezond gewicht, en - belangrijker - blijf je ook op dat gezonde gewicht.
Bronnen: