Hoe verwijder ik wijn-aanslag?

In onze decanteerkaraf ontstaat altijd een aanslag van de rode wijn.
Hoe kun je die aanslag er het beste uitkrijgen. Liever niet met water met een sopje want dat tast de smaak van de wijn die er daarna ingaat nogal aan lijkt mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
14.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sopje kan echt geen kwaad hoor, wel goed naspoelen met water en laten drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat die karaf van glas is? In dat geval geen zorgen over sopjes. Het bijzondere aan glas is dat het materiaal niet poreus is, waardoor er geen smaken in trekken die later weer invloed hebben op je wijn.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

koffiedik erin met een beetje water, bovenkant afsluiten met de duim en goed schudden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een nachtje laten weken met een steradent tablet, en daarna goed spoelen.
14 jaar geleden
Vul de te reinigen karaf met cola, 24 uur laten staan, afwassen met sopje goed naspoelen en drogen. Zonder de stop erop wegzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat de karaf, vaas of het te reinigen voorwerp van glas, met droge rijst. Water en gewoon schoonmaakmiddel erbij (dreft bijv.), 24uur laten staan. Dan flink schudden, zodat de rijs de wanden ahw schoonschuurt. En voilà, de boel is weer kraakhelder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een handvol rauwe rijst, een bodempje lauw water en meteen flink schudden, anders zwelt de rijst op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met azijn en daarin flink wat zout laten intrekken. Daarna zijn zelfs hardnekkige vlekken v. d. vaatwasser eruit. Dus rodewijn aanslag ook.
amc
14 jaar geleden
Giet een flesje cola in liever Coca Cola.
En 1 nacht er in staan.
En dan even spoelen met water..

Succes.!