Heb je een vergunning nodig om bij een vereniging koffie en thee te mogen verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.3K

Antwoorden (3)

Je hebt dan vaak toestemming nodig van de fabrikant van het merk koffie en thee, voordat je het mag verkopen. Soms is dit ook weer niet nodig, vaak moet je hier contact voor opnemen. Daarnaast kan je ook weer korting krijgen op de inkoopprijs als je het via diegene koopt.

Als je bijvoorbeeld bij de Makro koffiebonen koopt en deze dan weer laat malen tot koffie in de vereniging, heb je geen vergunning nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, als jij gewoon een keteltje koffie maakt voor eigen gebruik, voor de leden van de vereniging, dan heb je daar uiteraard een vergoeding voor nodig. Die grote blikken koffie kosten best veel geld, je hebt suiker nodig en melk en misschien ook nog wel koekjes en plastic bekertjes en roerstaafjes. De kosten voor thee liggen anders, want dan hoef je alleen maar kokend water en een theezakje te serveren. Hier heb je geen vergunning voor nodig, zolang je maar redelijke prijzen vraagt. Als je te duur bent, dan is het concurrentie voor de horeca en dan heb je wel een vergunning nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kun je nu, als je duur bent WEL een concurrent van de horeca zijn en als je goedkoop bent niet?
nee het enige wat je wellicht nodig hebt is een exploitatie vergunning en dan mag je koffie verkopen en als je je houd aan de Nederlandse voedsel en warenwet en koffie en thee op een veilige nette manier worden geproduceerd dan kan je gewoon een lekker bakkie troost voor de mensen neerzetten. echter aangezien je een vereniging hebt gaat het hier om een vergunning om te verkopen aan mensen op straat of een vergunning om onder leden van de vereniging binnenshuis een kop koffie en thee voor te zetten met doel de onkosten eruit te halen?

is het eerste het geval dan telt bovenstaande vergunning is het tweede het geval dan telt je vereniging vergunning.