Waarom worden wijnen vaak naar kastelen vernoemd?

Tis vaak chateau 'd blablabla maar waarom Kasteel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Omdat het onderkomen van de producent vaak een kasteel-achtig gebouw is of een echt kasteel. En als dat niet zo is klinkt "Kasteel" lekker duur en chique.
In andere landen wordt dat ook gedaan. Bijvoorbeeld "Castillo" in het Spaans. Daar gebruken ze trouwens ook graag een adelijke titel voor de naam van een wijn. Zoals "Marqués de ..." of "Conde de ...".
Naam zegt in principe niks over de kwaliteit van de wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De combinatie van planten (wijngaard) en verwerking op één domein of goed wordt in Frankrijk dikwijls aangeduid als "château...". De meeste wijngoederen horen van oudsher bij een kasteel of ander landgoed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cahteau betekent letterlijk: kasteel of slot. In de praktijk kan dit evengoed een grote boerderij of anderszins zijn. Het is de plaats waar de wijn is gebotteld.