Waarom smaakt een koffieboon niet naar koffie als je erop kauwt of zuigt?

De smaak is heel anders of zelfs smerig. Je zou toch verwachten dat je door erop te zuigen de echte koffiesmaak proeft.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoel natuurlijk een gebrande koffieboon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Nee, want koffie wordt niet gemaakt door er koffiebonen in op te lossen, maar door er een extract van te trekken. De smaak van de koffieboon kom vermoedelijk meer overeen met de smaak van koffieprut of gemalen koffie ; ook voorwaar geen delicatesse. De lekkere smaak- en geurstoffen worden afgegeven door er onder een bepaalde druk (kan ook zonder druk) heet water doorheen te laten lopen. De vieze blijven gewoon achter in de boon. Of de gemalen boon dus ; de koffieprut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de koffieboon gebrand moet worden, voordat deze geschikt is voor koffie...

Dit is ook waarom een aantal merken ondermeer 'darkroast' in het assortiment hebben...