Bestaat er zoiets als pure grapefruit thee??

En waar kan je dit halen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K

Antwoorden (2)

Zeker, die zijn te koop als Rode Grapefruit thee. Je kunt zoiets ook zelf maken door grapfruit heel dun te schillen en de schillen te laten drogen op een plankje. Als het goed droog is kan je er thee van zetten, maar meestal is het lekkerder als mix.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zowel als mix als puur is het dus wel een extract met heet water, maar zonder gedroogde bladeren van de thee plant.

Een andere manier is om grapefruitextract toe te voegen aan sterke thee. Op smulweb (zie bron) een alternatief recept. Dat is dan geen pure grapefruit thee.

Toegevoegd na 13 minuten:
Toevoeging: Over het algemeen kan je citrusfruit beter gebruiken als extra smaakmaker aan basisthee (op basis van andere gedroogde kruiden of op basis van thee). Ook de Rode Gapefruit thee van de piramide heeft dacht ik niet alleen grapefruit als basissmaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bestaat ! Kijk maar eens op deze site , misschien vind je nog wel meer grapefruit smaken ! http://pickwick.nl/TropischeVruchten.aspx