Kan je kruidenthee zeer lang laten trekken?

Zakje in thermosfles en dan over de dag opdrinken.

Het gaat om kruidenthee zonder echte thee. (zonder zwarte of groene thee erin) Het wordt dus niet bitter.

De smaak na 4 uur trekken is prima.

Toegevoegd na 1 week:
Het werkt prima, sommige smaken veranderen wel bij lang trekken.Vaak positief want de laatste kop thee smaakt anders, dus minder saai.
Bijvoorbeeld een mix waar peper in zit, die peper smaak wordt steeds sterker bij lang (uren) trekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet alleen wel opassen dat er niet teveel theeïne( caffeïne) vrijkomt want dit kan impact hebben op je gezondheid Bronnen:
- http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Thee_(drank)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem, dat zit er niet in. Het is kruidenthee zonder thee. Mag eigenlijk geeneens thee genoemd worden, maar dat doet iedereen toch.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan je zo lang laten trekken als je wilt.

Maar het heeft niet veel zin.

Als dat zakje een half uur in kokend (of bijna kokend) water heeft gehangen en je beweegt het ook nog af en toe, dan zullen alle op te lossen stoffen echt wel uit dat zakje getrokken zijn.

En dan kun je het zakje best verwijderen.
Laten hangen, is niet schadelijk, maar wel zinloos.

Je kunt het best over de dag opdrinken.

Als je in de zomer een grote kan ijsthee maakt,
dan drink je die ook niet in een keer op en die
staat soms uren in de koelkast. Niks mis mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is nog meer informatie over kruidenthee.

Er zijn een heleboel mixen te koop in de natuurvoedingswinkel, ochtendmix, middagmix, bloemetjesmix enzovoort. Deze mengsels zijn zo samengesteld dat er geen specifieke werking van te verwachten valt behalve dan dat ze een stuk gezonder zijn dan zwarte thee of koffie. Deze mengsels kun je rustig de hele dag door drinken. Let wel: als het een specifiek mengsel voor de lever is dan is het weer wel geneeskrachtig en moet je op de dosis van één eetlepel per dag gaan zitten.

http://www.kruidenvrouwtje.nl/bereidingen/thee.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderweg een zakje uit een bijna volle thermosfles halen is lastig als je alleen je vingers hebt en die liever niet wilt verbranden. (het zijn zakjes zonder touwtje) Het gaat me vooral om ongezonde effecten of zoiets.
Zal vast goed zitten, maar ik kan er niks over vinden.

Andere antwoorden (1)

Niet bij alle soorten kruiden zal het even succesvol zijn, maar kwaad kan het niet. Bijvoorbeeld kamille wordt best wel bitter en echt niet lekker meer om te drinken. Maar bij rooibos en sterrenmunt kan het prima, weet ik uit eigen ervaring.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
http://www.natuurlijkerwijs.com/kamille.htm
Ze zeggen dat de smaak sowieso bitter is, dus dat zal bij lang trekken vast erger worden.