Is zelf sinaasappelsap persen duur?

Hoeveel sinaasappels moet je persen om 1 glas te krijgen? En hoeveel kosten die sinaasappels dan per stuk ongeveer?

Toegevoegd na 37 seconden:
Ik bedoel natuurlijk: zelf sinaasappels persen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3K

Het beste antwoord

Duurder als gewoon sinaasappelsap. Je hebt ongeveer 4 - 5 perssinaasappels nodig om een glas van 25ml oid te vullen. Een zak perssinaasappels is zo 2 euro 50 waar je dan 3 tot 4 glazen uit haalt.

Toegevoegd na 8 uur:
25ml = 250ml; of 25cl of 0,25 l :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn zoveel sinaasappel soorten , bij de een kan je veel sap uithalen en bij de andere niet , dat heeft met het land van herkomst te maken , en bovendien heb je ook nog sinaasappels die geschikt zijn alleen om te eten die heten handsinaasappels (Navels {bijv} ) ,de prijzen die varieren ook , dat hangt van winkel tot winkel en van het seizoen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat het iets duurder is.

Maar dan weet je wel wat je hebt.

Als je zelf je sinasappels perst zoek je mooi en vers fruit . In de fabriek gooien ze al het fruit in een machine, en niemand die er wakker van ligt als er fruit met rotte plekken tussen zit. Het wordt toch verdund.

Trouwens, als je nog gezonder wilt: ga dan je fruit niet persen, maar gooi het in een blender. Nog meer voedingsvezels blijven dan behouden en komen in het sap terecht. Persen is minder gezond, omdat dan door het ontbreken van veel voedingsvezels, je bloedsuikerspiegel enorm omhoog gaat. En in die voedingsvezels zitten ook heel veel vitamines en mineralen.
Dus, schillen die sinasappel en in de blender er mee.
En gooi er gelijk wat ander fruit doorheen, of een beetje groente als broccoli o.i.d. en je hebt een supergezond drankje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat al die minnen te maken hebben met het feit dat je niet echt antwoord geeft op de vraag. Wel goede tip, hoor, maar misschien had ie beter bij de reacties kunnen staan. Nu krijg je allemaal nodeloze minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien wordt er nogal wat kalium aan je lichaam onttrokken als je veel sinaasappelsap drinkt. 't Is dat jij het al gedaan hebt maar ik heb bij vragen over voeding ook sterk de neiging om gezondheidsaspecten te noemen. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vitamine C 'verdampt' nogal snel, dus met zelfgeperste of geblenderde krijg je misschien daar ook een stuk meer van binnen dan via gekochte sap.
Is moeilijk te zeggen wat een sinaasappel kost, soms zitten er maar 8 in een zak van 2 kg, maar er kunnen er ook wel 22 in zitten.